Web na hovno #11: Skutečně moderní web s naprosto úžasnými animacemi a knihou k tomu

Za tu dobu, co kritizujeme shit weby napříč českým internetem, jsme ještě nenarazili na něco takového. Představte si firmu, která vám nabídne vytvoření luxusního a perfektního webu vašich snů, SEO optimalizaci za pár kaček a školení takové, že na něj nikdy nezapomenete. To je ve zkratce výčet nejzajímavějších aktivit webové stránky ModerníWeb.com.

Měli jsme tu grafické studio, které se neodmítá, banku pro bohaté a penzion s kresleným oslíkem. Dnes jsme však ve vodách českého on-line světa narazili na opravdový unikát. Jedná se o Moderní web – firmu, která nabízí naprosto špičkové služby počínaje tvorbou webů, SEO, grafikou až po unikátní školení HTML a CSS. No, nezní to pěkně?

K samotnému webu zřejmě netřeba žádného komentáře. Snad každý, i méně zdatný uživatel, ocení jeho kreativní pojetí a nádech doslova „moderního“ webu.

Pojďme se podívat na hlavní stránku

Již několikrát jsme se tu bavili o tom, co by hlavní stránka takového opravdu povedeného webu měla obsahovat. Samozřejmě kromě nějaké nutné prezentace společnosti, by nám měla odpovědět na tři základní otázky.

Kdo jsem?

Snad nejdůležitější otázka. Bohužel, u Moderního Webu se na hlavní stránce ničeho takového nedočkáte. Pokud se chcete dozvědět více o jejich službách, musíte se prostě a jistě prokliknout do jedné z (necelých) 40 rubrik, které na webu jsou. Otázka „kdo jsem?“ zde tedy zanedbána. Takže buďto musíte k webu vždy dostat nějaký příbalový leták, abyste měli nějaký kontext, anebo „číst mezi řádky“.

Hlavní stránka shitwebu

Homepage

Co dělám?

Další otázku, kterou by si měl každý správný webdesignér položit je, co dělám? V případě Moderního webu to nebude asi žádný problém. Nabízejí tak trochu full service ve světě internetového marketingu, webových řešení a školení. Otázkou je, zda takové služby mají pro ně a pro klienty nějakou přidanou hodnotu. Podle jejich webu to tak bohužel nevypadá a proto, upřímnou soustrast všem lidem či firmám, kteří si nechali udělat webové či marketingové řešení od výše zmíněné webovky. 

Proč by mě to mělo zajímat?

Absolutně netuším. Proč bych mě měl zajímat web, který vypadá jako by ho kreslilo tříleté dítě v programu Malování? Špatná reklama je sice taky reklama, ale nepostavíte si na tom pořádný brand. V tomhle bodě tedy Moderní Web značně zaostává. Protože při pohledu na home page se nic relevantního a pro mě (z pohledu uživatele či klienta) důležitého ani nedozvím. Prostě jen samé rubriky a další kategorie, z kterých mi jde jen hlava kolem.

Tolik k hlavní analýze webu. V tuhle chvíli dokážu říct, že máme zhodnoceno. Zlatí bludišťáci, glóby a sošky předány autorům a jdeme na tu vtipnější část, která (abych byl upřímný) mě rozesmívá a děsí zároveň

„Vylepšíme vaší pozici ve vyhledávačích za použití Google Analytics.“

Nebyl bych to já, jako největší hanitel českých webů, kdybych si alespoň trošku nezašpinil ruce a nepodíval se na zoubek takovému „čistě modernímu“ webu, který vypadá jako z minulého století (a v patičce používá stále aktuální rok 2016). Jako milovníka internetového marketingu a SEO praktik mě trošku zajímalo, jak bude na jejich stránkách důmyslně a čtivě popsána tato žádaná služba.

Screenshot at bře 10 23-49-36

Avšak, abych byl šokován jejich referencemi, dozvěděl jsem se pro mě jednu z nejdůležitějších informacích, které poznamenaly můj život. To vše zavinila tato věta: „Vylepšíme vaší pozici ve vyhledávačích za použití nejnovějších SEO technik a analytických nástrojů jako je třeba Google Analytics.“ Ano, Google Analytics je nástroj, který nám dnes a denně pomáhá s ukazováním měřitelných statistik. Můžeme tak zjišťovat, co lidi nejvíce baví a naopak. Ale, že by nám pomáhal v SEO optimalizaci? To si zrovna nemyslím.

Tohle stojí za to

Kromě optimalizace SEO pomocí Google Analytics na webu najdete i další specialitky a texty, které nemají hlavu ani patu. To je prostě nepopsatelné, to si musí člověk zažít. Takže, pokud vás dnes šéf za něco seřval anebo pokud máte kocovinku a potřubujete se trošku zabavit, doporučuji si pročíst popisky kategorií. Stojí to opravdu za to!

Screenshot at bře 10 23-43-17

Jak nejlépe popsat, co to je responzivní web?

Chcete vědět víc, kupte si knížku

A aby toho na závěr našeho sáhodlouhého povídání nebylo málo, tento doslova moderní web koresponduje i se stejnojmennou knihou. V ní autor Jiří Lex názorně popisuje, jak dělat weby, jak pracovat s obsahem a podobně. Osobně bych nějakému takovému výplodu moc nevěřil, stačí přečíst jednu recenzi a hned vám je jasno, co vás čeká uvnitř.

„Pokud se chcete v oblasti webdesignu něčemu naučit, zjistit jak se mají správně vytvářet (jste li budoucí webdesignér) nebo poptávat (jste li kupec, zadávající zakázku na vytvoření webu) moderní weby, přečtěte si knihu od někoho, koho weby skutečně živí a kdo je v oboru uznávanou autoritou,“ komentuje na svém blogu Petr Václavek (celou jeho recenzi této knihy naleznete přímo zde)

A zlatá věta na závěr – Dobrý web či marketignové řešení nemůže stát pár stovek. Dbejte na kvalitu a jedině pak budete mít ty nejlepší výsledky. 

Vybírá jen ta nejlepší témata a snaží se psát tak, aby to lidi bavilo. Nezastavuje se před ničím, na rozhovory bere suprové lidi. Řídí se heslem "Per aspera ad astra", tedy "Přes překážky ke hvězdám".

Komentáře

Nahoru