Slevové portály chtějí uzmout další část trhu – chtějí prodávat zboží ve velkém

Slevové portály chtějí uzmout další část trhu – chtějí prodávat zboží ve velkém

Zůstat jenom u služeb je pro ně málo. Největší tuzemské slevové portály (Slevomat, Vykupto, Zapakatel) se vrhají i na zboží a ani internetový prodej jim nestačí. Chtějí se kromě služby zaměřit také na klasické spotřební zboží a uzmout si pomyslný tržní koláč. Zástupci slevových serverů shodně prohlašují, že pokud mají prodávat např. elektroniku, je třeba si získat zákazníkovu důvěru. A k tomu by měly napomoci právě kamenné prodejny, které budou sloužit nejenom jako výdejní místa. Zde si bude moci zákazník zboží také „osahat“ a v případě např. oblečení si jej může vyzkoušet přímo na místě jako v každé normální prodejně. Stále totiž existuje dostatek lidí, kteří nevěří platbám přes internet a raději si na pobočku dojdou osobně. Zvláštností je, že do kamenných poboček chodí lidé kupovat i slevové poukázky :-).

Je to reálné? Dokáží slevové servery uspokojit zákazníky?

Některé slevové servery už mají fyzické sklady a fyzické zásoby a jsou schopny odbavit zboží do jednoho či do dvou pracovních dnů. Neměly by tedy mít problém s odbavováním zákazníků v relativně krátkém čase.

Kolik utratí lidé na slevových serverech?

Letos utratí kolem 3 miliard korun, což je oproti loňsku téměř dvojnásobek. A lidí nakupujících na slevových portálech neustále přibývá. Není divu – všechny největší slevové servery slibují svým zákazníkům minimálně 20ti procentní slevu. Navíc jim teď umožní si zboží také nejdříve prohlédnout, zákazník nákupem na prodejně ušetří i za poštovné. Teď už jen zbývá, aby se rozšířil počet kamenných prodejen také do menších měst. Zapakatel plánuje vybudovat kolem 365 poboček po celé ČR, což by mělo pokrýt potřeby klientů ze všech koutů republiky. S dalšími pobočkami počítá i Slevomat.

Jediné, co zůstává otázkou je to, zda dokáží slevové servery se vzrůstajícími tržbami zajistit také odpovídající servis spojený s prodejem klasického zboží – zejména vyřizování reklamací v zákonné lhůtě, zodpovídání dotazů apod. Teď už jen zbývá čekat na to, jak moc budou Češi využívat tyto obchody. Já osobně věřím, že se „slevíkům“ podaří tato transformace a vyroste nám zde druhá Alza či Mall.

Stále ještě mladý a (snad i) krásný psavec píšící na svém blogu Krcmic.cz. Pracoval pro společnosti T-Mobile, SaveMax, Telefonica O2, Brunswick Estates, Accenture, euroAWK a Socialbakers. Založil portál Pravdu.cz. V současnosti vlastní tento web. A pracuje na tom, aby z Objevit.cz udělal další uznávaný a navštěvovaný portál.

Komentáře

Nahoru