Dnes vyšlo 1 článků

Slevový server Hypersleva.cz končí

Slevový server Hypersleva.cz končí

Na provozovatele slevového portálu Hypersleva.cz byl podán návrh na insolvenci. Pro nezasvěcené (např. téměř 20tisícovou skupinu fanoušků na Facebooku) je konec zřejmě poměrně náhlý, ale portál měl problémy už delší dobu. Další konkurent Slevomatu je v prachu…

Nebudeme se zdržovat papouškováním zprávy přímo na webu hypersleva.cz ani vlákna na Webtrhu. Úpadek portálu není žádná náhlá záležitost, problémy a neseriózním jednáním se s nimi táhly několik měsíců (vizte např. jeho hodnocení na Skrz.cz). Když pomineme problém neetického řízení firmy, v čem vůbec spočívá riziko podnikání u slevových portálů?

1. Nestálá klientela: zásadní většina zadavatelů slev zjistí, že vydělávají peníze portálu místo sobě. Zejména český zákazník jde po nízké ceně jako slepice po flusu a zapamatuje si pouze slevový portál jako toho, kdo mu ji doporučil – obzvlášť, pokud se jedná o jednorázový nákup a ne třeba pobyt v hotelu. Pořádáte slevovou akci a očekáváte akvizici zákazníků, kterým se zalíbí váš brand a budou se vracet? Sněte dál…

2. Náklady na provoz: zdálo by se, že slevové portály toho zas tak moc nedělají. Zkrátka si s někým domluví obchod a protože ani nenabízejí nic vlastního, na čem můžou prodělat? Problém je ve fixních nákladech a velké konkurenci na našem malém trhu. Mzdy a elektřinu musíte platit pořád a zatímco se perete o klienty s desítkami konkurentů, protočíte solidní peníze v reklamě.

3. Důvěryhodnost: My jako nakupující klienti trpíme tzv. informační asymetrií – musíme buď uvěřit zobrazovaným cenám jako skutečným slevám nebo vynaložit další čas a námahu, abychom si to ověřili. Navíc v tom někdy může být portál nevinně a zákazníky bere na hůl firma–inzerent… to se ovšem vracíme k brandingu a bodu 1:

95 % českých zákazníků připíše pozitivní či negativní zkušenost na vrub slevovému portálu, nikoli skutečnému dodavateli.

Nápad za slevovým portálem je brilantní, protože Češi šetří rádi. Jejich boom je však nesmyslně velký a nemusíte zrovna mít titul z ekonomie k pochopení, že hypersleva.cz rozhodně není poslední krachující slevový portál.

Zdroj obrázku: Skrz.cz

Komentáře

Nahoru