Advergaming

Advergaming

Advergaming je oblíbená marketingová technika spočívající ve vytvoření počítačové hry propagující danou značku a jejím umístění na internet. Jedná se tak o reklamní sdělení u kterého se bavíte a zároveň tak propagujete značku.

Obstarávali jste někdy políčka ve FarmVille? V případě že ano – hráli jste specifický druh hry zvaný advergame.

Pojem advergaming je vlastně složeninou dvou populárních slovíček – advertisement a gaming. Doslova se tedy jedná o spojení reklamy a hraní.

advergames

Hrát a propagovat.

Zábava a reklama v jednom

Advergaming začaly masově využívat velké společnosti někdy v počátcích rozmachu slavné internetové éry. Silnou stránkou advergamingu je cílení na široké spektrum uživatelů. Nejedná se tedy pouze o zaryté hráče deskopových her, ale také internetové brouzdaly, kteří rádi využívají různé příležitosti k odreagování. A že nás je spousta!

Jedná se metodu, která je hojně využívána hned z několika důvodů:

  • Prezentace nového produktu nebo značky – skvělá příležitost jak zábavně odprezentovat výhody či odlišnosti nového produktu.

  • Vylepšování firemní image – hra sama o sobě přináší emocionální angažovanost, která se tak může snadno přenést do pozitivního vnímání značky.

  • Rozšíření povědomí o značce nebol-li branding – zapamatovatelnost značky závisí převážně na délce doby, u které se uživatel nad reklamou pozastaví. Hráči stráví u advergames daleko více času než u jiných typů reklam což významně zvyšuje efektivitu oproti jiným reklamním nástrojům.

  • Budování databáze kontaktů – advergames téměř pravidelně vybízí k vyplnění základních údajů. Snadno tak získáte databázi zákazníků, kterou můžete využít v dalších marketingových aktivitách.

  • Organizace soutěže – kombinace zajímavých cen a touha hráče lámat rekordy může významně přispět k ještě účinnější propagaci a rozšíření.

  • Vytváření komunit – chytlavé či specifické hry kolem sebe vytváří komunity odhodlaných hráčů. Ti je pak řeší v různých diskuzích, fórech nebo si je navzájem přeposílají. Tohle všechno má kromě vyšší propagace také skvělý dopad na tvorbu zpětných odkazů a tedy i samotné SEO.

Které hry sklidily úspěch?

Tak schválně jestli jste si někdy tyhle úspěšné advergames zahráli.

Kampaň Unileveru od Magnum – v téhle flashové hře s názvem Magnum Pleasure Hunt budete moct ovládat pohlednou brunetu se kterou v honbě za čokoládovými bonbóny proskáčete více než 20 různých webový stránek. Hraje opravdu originálně vytvořena a naplno tak využila svůj virální potenciál. No řekněte, kdo by takovou ženu nechtěl někdy ovládat?

Hru si můžete zahrát ZDE

magnum_001

Kdo? Vy a svůdná bruneta. Úkol? Posbírejte čokoládové bonbónky napříč celým internetem

Farmville od Zynga – světový fenomén, jehož pozvánky na farmu neminuly téměř žádný profil na Facebooku! Popularitu této farmářské online strategie se rozhodla využít i fastfoodová korporace McDonald, která do hry zapojila svou vlastní farmu na které bylo umožněno hráčům sadit semínka, pěstovat rajčátka nebo kukuřici. Prostě taková farmářská idylka u strýčka McDonalda.

Hru si můžete zahrát ZDE

mc

Aneb vypěstuj si vlastní cheesburgery

Domácí násilí aneb Game Over – abychom nezůstali jen u těch reklamních věciček, je zde i případ kdy může být taková advergame opravdu užitečná. Jak už název napovídá, jedná se o jakýsi simulátor reálného života přibližující problematiku domácího násilí. Tuto věc produkovalo naše Ministerstvo vnitra a v tomto případě musíme politikům opravdu uznale pokynout pravicí!

Hru si můžete stáhnout ZDE

zeny

Pánové buďte gentlemani, radí tahle advergame

Zdroj: Wikipedie.cz

Komentáře

Nahoru