CDO (Chief Digital Officer)

Pojem Chief Digital Officer (CDO) označuje v českém překladu pozici digitálního ředitele(ky) společnosti. Jedná se o osobu, která rozvíjí firemní byznys za pomoci kombinace IT a marketingu.

Práce CDO je vlastně takovou kombinací pozic CTO a CIO. Narozdíl od svých kolegů však nemá na starosti celý segment, ale pouze záležitosti okolo digitálního prostředí.

cdo

CDO – Chief Digital Officer

Jakou práci musí CDO vykonávat?

Aby jste lépe pochopili co taková práce na pozici Chief Digital Officer obnáší, rozepíšeme v jednotlivých bodech popis práce, který běžně vykonává v začínajícím startupu.

Strategie a plánování

  • Ve spolupráci s managementem vyhledává příležitosti a rizika týkající se služeb, které společnost poskytuje v oblasti digitálního byznysu. Sleduje také konkurenci a různé příležitosti pro inovaci.

  • Plánuje strategii on-line reklamy. To znamená, že vymyslí například plán na propagaci produktu a v případě potřeby zaúkoluje specialisty na jednotlivé typy reklam (PPC, SEO, Social media, a podobně).
  • Pečlivě sleduje reakce zákazníků na e-commerce novinky, které by mohly mít pro firmu přínos.

  • Vyhledává a rekrutuje nové zaměstnance.
  • Dohlíží na funkčnost firemního webu.

  • Dohlíží na zabezpečení citlivých firemních informací a dat.

cdo grafek

IT a marketing – hlavní složky CDO

Realizace a vývoj

  • Dohlíží na to, aby byly veškeré problémy týkající se webových stránek vyřešeny včas.

  • Má na starosti vývoj webových aplikací, nastavuje krátkodobé cíle, dohlíží na jejich plnění a volí vhodné metody.

  • V případě, že ve startupu není k dispozici správce systému, jeho úkoly mohou být následující: dohlíží na vlastnictví webových domén, včetně všech příbuzných či nevyužitých. Řídí emailový servis společnosti nebo kontroluje a nastavuje revize firemního softwaru.

  • Dohlíží a spoluvytváří wireframe webových aplikací či stránek.

  • Řídí zaměstnance, kteří mají na starost implementaci designu nebo webových stránek za pomocí kódu CSS nebo XHTML.

  • Udržuje si znalosti v digitálním marketingu, v oborových trendech nebo vývoji softwaru. Současně navštěvuje konference nebo sleduje blogy svých kolegů. Mimo to se o své znalosti dělí se zaměstnanci, které vzdělává a motivuje.

  • Dohlíží na rozpočty určené pro investice, nákupy nebo personální obsazení.

Jaké jsou požadavky pro výkon této práce?

Chief Digital Officer by měl mít komplexní znalosti z digitální či webové problematiky. To znamená, že musí mít znalosti v programovacích jazycích HTML, CSS, JavaScript, PHP nebo SQL. Musí znát tvorbu webových stránek a jejich optimalizaci ve vyhledávačích.

Mimo to musí mít znalosti z oborů jako jsou on-line marketing, e-commerce, social media, copywriting, webová analytika, použitelnost webu, informační či datová architektura a mnoho dalších. Obvykle se jedná o člověka s několikaletou praxí, který se podílel na řadě podobných projektů.

Kdo kromě CDO tvoří vrcholový management?

CDO je součastí tzn. vrcholového managementu. Ten tvoří manažeři, kteří vykonávají následující funkce:

Komentáře

Nahoru