Solopreneur

Sólo podnikatel nebol-li solopreneur je člověk podnikající na vlastní pěst. Jinak řečeno je to moderní podnikatel 21. století, který svůj byznys řídí výhradně sám a nepotřebuje k tomu nikoho dalšího.

S nadsázku se dá tvrdit, že je to markeťák, kreativec, sekretářka, poskytovatel zákaznické péče, idea maker nebo servisní technik v jedné osobě.

Solopreneur

Sólo podnikání aneb trend 21. století

Pracovní život prošel v uplynulém století radikálním vývojem. Předchozí generace se vyznačovaly velkou pracovní jistotou a veliká část společnosti, tak byla schopná pracovat v jedné společnosti klidně i celý život. S příchodem 21. století však prudce vzrostla nezaměstnanost, která rapidně nahlodala ekonomickou stabilitu. Spoustu lidí to tak donutilo přistupovat flexibilněji a kreativněji k otázce jak si vydělat na živobytí.

Zvýšil se tak počet lidí, kteří byly vyhozeni z práce a následně se raději vrhli do vlastního podnikání. Křivka tohoto trendu významně vzrostla s příchodem internetu, který v sólo podnikání způsobil doslova revoluci. Praktický každý dnes může vydělávat slušné peníze z pohodlí svého domova a stačí mu k tomu pouze počítač a přístup k internetu. Tato událost tak přispěla k vytvoření nového pojmu pro jedince samostatně výdělečné – solopreneurs.

Jaký je rozdíl mezi freelancerem a solopreneurem?

Možná jste postřehli, že význam slova solopreneur je velmi podobný pojmu freelancer. Je zde však určitá odlišnost. Slovíčko solopreneur totiž více specifikuje podnikavce (podnikatele, tzn. člověka, který buduje firmu), kteří umí využít moderní technologie 21. století jako jsou on-line média (např. Objevit.cz), networking nebo sociální sítě. Tento termín se dostal do širšího povědomí v roce 2010, kdy se začal hemžit v článcích na oborových stránkách nebo v hastagu na Twitteru.

Zdroj: Macmillandictionary.com, Winstonnoronha.com

Komentáře

Nahoru