Přednosta stanice má červený nos a čepici (jak zpívá Vlasta Burian), to všichni víme, ale co znamená marketingový pojem přednosta domácnosti? Je to označení pro osobu v domácnosti, která dělá zásadní…
Kategorie Ostatní
Housewife
Marketingový termín housewife označuje osobu v domácnosti, která se stará o běžné nákupy. Možná se někteří hyperkorektní lidé budou rozčilovat, že to podporuje stereotypy, ale v 95 % případů se opravdu jedná…
Augmentovaná realita
Technologický pokrok a čas není možné jen tak zastavit. Doba se zkrátka posouvá stále vpřed a obyčejná realita přestává stačit. V posledních letech se stále častěji o slovo hlásí augmentovaná realita,…
Pyramidová hra
Pyramidová hra je označení nelegální činnosti spočívající ve víceúrovňové struktuře lidí, jejichž cílem je vydělat na lidech, kteří se připojí po nich. Princip pyramidové hry spočívá v tom, že zisk přichází…
Face to Face
Obecně lze říct, že face to face označuje jakýkoliv rozhovor, který je veden tváří v tvář. Což znamená, že osoby, které spolu hovoří, by měli být ve stejném čase a na…
Bounce rate
Anglicky bounce rate, česky míra okamžitého opuštění webové stránky. Jedná se o odborný termín z oblasti internetové marketingu. Co znamená? Nejlépe bude, když uvedeme příklad. Pokud je míra opuštění stránek 100%…
HORECA
HORECA je zkratka, která označuje segment trhu, který se zabývá hotelnictví, restauracemi, kluby, kavárnami, pivnicemi a jinými typy pohostinství. Zkratka vznikla z prvních slabik anglických slovíček HOtels, REstaurants, Café. Je to…
OOH – Out Of Home
Reklama má tisíc tváří a podob. Out Of Home (OOH) reklama je taková, která na člověka působí mimo jeho domov. Je to však široký pojem, který zahrnuje outdoorovou (venkovní) i…
Leaflet
Copak to asi je ten leaflet? Objevuje se to znenadání za stěrači, ve schránkách, nebo jsou k rozebrání ve stojanu. Už tušíte? Ano, správně! Jedná se o reklamní leták. Někdo je…
QR kód
Už je tomu mnoho let, co se v našem životě objevily divné čtverečky, ale stále mnoho lidí neví, o co se jedná. Tak to vysvětleme! Jsou to QR kódy, což je…
Sampling
Čas od času dostanete ke svému oblíbenému časopisu malý dáreček zdarma. Jedná se opravdu o milou pozornost, nebo je to danajský dar? Ve většině případů se jedná o obojí. Je…
First try
Kdo umí anglicky, tak už nejspíše trochu tuší, o čem je řeč. V prostředí marketingu je pojem „first try“ vysvětlován jako první moment, kdy se spotřebitel poprvé setká se značkou, produktem…
Awareness
Víte, víte, nevíte? Tak vám to povíme. Jedná se o povědomí (znalost). Může se jednat o povědomí o značce, službě, produktu, nebo výrobku. Většinou se vyjadřuje v procentech. Společnosti se obvykle…
Ambient marketing – když reklama doopravdy umí zaujmout
Jako ambient marketing se označují nestandardní originální reklamní formáty, oslovující především mladší věkovou skupinu. Ambient markting Vás zaujme humorem, originalitou, interaktivitou a většinou i 3D reklamní plochou. Ambientová reklama bývá strategicky umístěna nejen…
Claim
Claim je marketingové motto (slogan), tvořící image produktu či firmy. Claim je jednoduchý, krátký a dobře zapamatovatelný, aby si jej zákazníci vždy spojili s daným produktem/značkou. Spolu s logotypem, barvami…
Wear out efekt
Jak je známo. Nic netrvá věčně ani láska k jedné slečně. Stejně tak i reklamní spot (inzerát, nebo jiné reklamní sdělení) postupem času ztrácí své kouzlo. Co bylo nejdříve zábavné a…
Wobbler
Wobbler (z anglického wobble – kolébat se, houpat se) je mimo jiné druh umělé nástrahy, kterou využívají rybáři pro lov dravých ryb přívlačí. Podobnou funkci má wobbler i v marketingu. Místo…
Flash mob
Flash mob je poměrně mladý fenomén (údajně se první flash mob objevil v roce 2003). Hlavní myšlenkou je, že se prostřednictvím internetu domluví určitá skupinka lidí, která se následně setká na…
Infotainment
Co to je? Co to žere? Vysvětlení je jednoduché. Jedná se o propojení informací a zábavy, které se objevuje v novinách, TV zpravodajství i rádiu. Tradiční zpravodajství bývá stručné, jasné a…
Brief
Stručně, jasně, výstižně. Brief je soubor přesných informací, které pomohou tvůrcům kampaně, aby dosáhli požadovaných cílů. Jak už bylo psáno v první větě, brief by měl být maximálně stručný, jasný a…