Kategorie Ostatní

Přednosta domácnosti

Přednosta stanice má červený nos a čepici (jak zpívá Vlasta Burian), to všichni víme, ale co znamená marketingový pojem přednosta domácnosti? Je to označení pro osobu v domácnosti, která dělá zásadní…

Housewife

Marketingový termín housewife označuje osobu v domácnosti, která se stará o běžné nákupy. Možná se někteří hyperkorektní lidé budou rozčilovat, že to podporuje stereotypy, ale v 95 % případů se opravdu jedná…

Augmentovaná realita

Technologický pokrok a čas není možné jen tak zastavit. Doba se zkrátka posouvá stále vpřed a obyčejná realita přestává stačit. V posledních letech se stále častěji o slovo hlásí augmentovaná realita,…

Face to Face

Obecně lze říct, že face to face označuje jakýkoliv rozhovor, který je veden tváří v tvář. Což znamená, že osoby, které spolu hovoří, by měli být ve stejném čase a na…

Bounce rate

Anglicky bounce rate, česky míra okamžitého opuštění webové stránky. Jedná se o odborný termín z oblasti internetové marketingu. Co znamená? Nejlépe bude, když uvedeme příklad. Pokud je míra opuštění stránek 100%…

HORECA

HORECA je zkratka, která označuje segment trhu, který se zabývá hotelnictví, restauracemi, kluby, kavárnami, pivnicemi a jinými typy pohostinství. Zkratka vznikla z prvních slabik anglických slovíček HOtels, REstaurants, Café. Je to…

OOH – Out Of Home

Reklama má tisíc tváří a podob. Out Of Home (OOH) reklama je taková, která na člověka působí mimo jeho domov. Je to však široký pojem, který zahrnuje outdoorovou (venkovní) i…

Sampling

Čas od času dostanete ke svému oblíbenému časopisu malý dáreček zdarma. Jedná se opravdu o milou pozornost, nebo je to danajský dar? Ve většině případů se jedná o obojí. Je…

First try

Kdo umí anglicky, tak už nejspíše trochu tuší, o čem je řeč. V prostředí marketingu je pojem „first try“ vysvětlován jako první moment, kdy se spotřebitel poprvé setká se značkou, produktem…

Awareness

Víte, víte, nevíte? Tak vám to povíme. Jedná se o povědomí (znalost). Může se jednat o povědomí o značce, službě, produktu, nebo výrobku. Většinou se vyjadřuje v procentech. Společnosti se obvykle…

Ambient marketing – když reklama doopravdy umí zaujmout

Jako ambient marketing se označují nestandardní originální reklamní formáty, oslovující především mladší věkovou skupinu. Ambient markting Vás zaujme humorem, originalitou, interaktivitou a většinou  i 3D reklamní plochou. Ambientová reklama bývá strategicky umístěna nejen…

Wear out efekt

Jak je známo. Nic netrvá věčně ani láska k jedné slečně. Stejně tak i reklamní spot (inzerát, nebo jiné reklamní sdělení) postupem času ztrácí své kouzlo. Co bylo nejdříve zábavné a…

Wobbler

Wobbler (z anglického wobble – kolébat se, houpat se) je mimo jiné druh umělé nástrahy, kterou využívají rybáři pro lov dravých ryb přívlačí. Podobnou funkci má wobbler i v marketingu. Místo…

Flash mob

Flash mob je poměrně mladý fenomén (údajně se první flash mob objevil v roce 2003). Hlavní myšlenkou je, že se prostřednictvím internetu domluví určitá skupinka lidí, která se následně setká na…

Infotainment

Co to je? Co to žere? Vysvětlení je jednoduché. Jedná se o propojení informací a zábavy, které se objevuje v novinách, TV zpravodajství i rádiu. Tradiční zpravodajství bývá stručné, jasné a…

Brief

Stručně, jasně, výstižně. Brief je soubor přesných informací, které pomohou tvůrcům kampaně, aby dosáhli požadovaných cílů. Jak už bylo psáno v první větě, brief by měl být maximálně stručný, jasný a…

Nahoru