primetime

Prime-time

Co to tak může být? Nebudeme dělat cavyky a povíme vám to. Jedná se o hlavní vysílací čas. Je to označení pro denní dobu, kdy dané médium sleduje, nebo poslouchá…

A/B Testing

Určitě to znáte. Máte hned několik možností, ale objektivně nevíte, která bude fungovat lépe. Ano, každý má nějaký tip, co by mohlo být efektivní, ale je to pouze subjektivní názor,…

Guerilla marketing

Guerill marketing je nekonvenční druh propagace, který má za cíl co maximálně zaujmout originální formou. Jeho taktika spočívá ve třech rocích: udeřit nečekaně, zaměřit se na přesně vytipované cíle, ihned se…

Mobisode

Mobile + episode = mobisode, to je jednoduchá rovnice. Co však složenina slov mobil a episoda znamená? Jedná se o krátké video, které se šíří prostřednictvím mobilních telefonů. Konkrétně přes 3G…

Redirect

Redirect

Redirect je přesměrování uživatelů na správnou www stránku. Jedná se o pojem z oblasti internetové reklamy. Není to náhodné přesměrování, ale přesměrování za účelem pomoci uživateli, který zadal špatnou www adresu….

Umbrella efect

Umbrella Effect

Deštníkový efekt, je poměrně zajímavý jev. Dejte však pozor zastánci češtiny a národní obrozenci. V marketingu se většinou používá spíše anglický tvar umbrella effect. Je to účinek, kterým zastřešující značka (umbrella…

Umbrella brand

Umbrella Brand

Pojem vychází z anglického výrazu umbrella, což znamená deštník. V marketingu termín umbrella brand označuje zastřešující značku. Většinou se jedná o korporaci, která má ve svém portfoliu hned několik dalších značek. Mezi…

Stopáž

Stopáž

Délka reklamního spotu v televizi a rozhlasu se obvykle označuje termínem stopáž. Stopáž může být různá, záleží zejména na penězích, které je zadavatel reklamy ochoten investovat. Nejkratší stopáž je zpravidla 5…

Top of Mind

Top of Mind

Top of Mind je to, po čem firmy prahnou, ale málokteré se to povede. Top of Mind je subjektivní dominantní pozice značky. Každý jedinec může mít jinou značku, kterou označuje…

Skyscraper

Skyscraper

Skyscraper je anglický výraz pro mrakodrap. Co znamená termín skyscraper v marketingu? Jedná se o formát internetové reklamy, který má podobný tvar jako mrakodrap. Konkrétně úzký a vysoký. Skyscraper je vertikální…

Retail

Retail

Retail je označení pro prodej v malém. Jinými slovy tedy také maloobchod, koncový prodej. Dalším významem může být také balení pro koncového uživatele. V případě, kdy retail označuje balení, jedná se o…

Storyboard

Storyboard

Některé věci jsou nejlepší neplánované. Třeba letní večírek spojený se spontánním sexem. Většinou je však plán potřeba. V ideálním případě správně připravený, aby podle toho plánu mohl vzniknout skvělý produkt, se…

Oční kamera

Oční kamera

Chytré hlavičky se daly dohromady a vymyslely oční kameru (anglicky Eye-tracking). Co si pod tímto termínem představit? Je to speciální kamera, která snímá pohyb očí. Na základě získaných informací, lze…

Newsletter

Newsletter

Jedná se o anglický termín, který označuje jednoduchou formu novin nebo informační leták. Pojem vznikl ze spojení slov news (novinky) a letter (dopis). Prostřednictvím newsletteru mohou společnosti pravidelně zasílat přehledy…

Mobile friendly

Stalo se vám, že jste prohlíželi nějakou webovou stránku na mobilu, ale místo písmen jste viděli jen blechy? Pak daný web rozhodně nebyl mobile friendly. V současné době, kdy se čím…

Masstige

Masstige

Jedná se o složení slov mass a prestige. Co to tedy je? Je to marketingový pojem, který označuje produkty, které jsou prestižní, ale i cenově dostupné. Je pouze malé procento…

Krizová komunikace

Krizová komunikace

Bum, prásk, něco se stane a je třeba jednat, aby nebyla ohrožena stabilita a pověst společnosti (instituce, jedince) nechtěnou negativní publicitou. V takovém případě je třeba vést správnou krizovou komunikaci. Nutno…

Klamavá reklama

Klamavá reklama

Jedná se o nedovolený způsob propagace, se kterým se rozhodně žádný zákazník nechce setkat. Při propagaci jsou cíleně používány zavádějící informace. Účelem je zmást zákazníka a namastit si kapsu ať…

Nahoru