Smrt sračkám! Iniciativa upozorňuje na zahlcení informacemi

Smrt sračkám! Iniciativa upozorňuje na zahlcení informacemi

Autor Brad Frost zveřejnil na webu Slideshare.net rozsáhlou prezentaci, upozorňující na znepokojivý fenomén poslední doby – přehlcenost informacemi. Každý z nás je denně vystaven doslova bombardování informacemi všeho druhu a naše mozková kapacita na ten nářez přestává stačit. Podívejme se nyní na celý problém trochu podrobněji.

Iniciativa Death to Bullshit

Iniciativa Death to Bullshit

Naše generace je až po uši utopená v informacích. Co s tím?

V roce 2010 bylo ve světě vydáno 129 864 880 knih, z toho 15 milionů knih se vydá jen ve Spojených státech. Minulý rok bylo vydáno 10% existujících knih.

Počet knih na světě v roce 2010

V roce 2010 bylo ve světě vydáno 129 864 880 knih, z toho 15 milionů knih se vydá jen ve Spojených státech. Minulý rok bylo vydáno 10% existujících knih.

Každý den je na Flickr uploadováno 4 500 000 fotografií. Na Instagram lidé nahrají dokonce 40 000 000 fotografií. A na Facebook? 300 000 000. Celkem bylo minulý rok pořízeno a zveřejněno 3 800 000 000 fotografií.

Každý den nahrajeme na Flick 5 000 000 fotografií

Každý den je na Flickr uploadováno 4 500 000 fotografií.

Na Instagram denně přibude 40 000 000 fotek

Na Instagram lidé nahrají dokonce 40 000 000 fotografií.

Na Youtube je každou minutu nahráno 72 hodin videozáznamu. 4 miliardy hodin videozáznamu je shlédnuto každý měsíc – a týká se to opět jen Youtube.

Každý den je rozesláno 144 800 000 000 emailů a vytvořeno 822 240 webových stránek. Prostřednictvím WordPressu je zveřejněno 499 680 postů, na Tumblr toto číslo dosahuje 40 milionů. Každý den je zveřejněno půl milionu tweetů a 400 milionů statusů či sdílených věcí na Facebooku.

Co z toho vyplývá? 90% všech dat bylo vytvořeno v posledních dvou letech. „ Od úsvitu civilizace do roku 2003 bylo vytvořeno 5 exabytů dat. Toto množství dat je nyní vytvořeno každé dva dny a tempo se zvyšuje,“ říká Eric Schmidt. Přístup k informacím je stále rychlejší a levnější, snadnější a otevřený 24 hodin denně.

A stejně tak je otevřen přístup k tomu, co Brad Frost nazývá Sračky – Bullshit:

  • Formuláře a zbytečné dokumenty
  • Žargon velkých společností a reklamních agentur, kterým se dá pravda rozmělnit a zastřít do nekonečna
  • Senzacechtivost
  • Oportunismus – „ Darujeme sto tisíc na charitu, když dostaneme deset tisíc liků.“
  • QR kódy – na billboardech, na banánu, ve vzduchu, všude
  • Narušování vašeho prostoru a soustředění – tisíce reklam a vyskakujících oken a minimum skutečného obsahu
  • Spam a reklamy

Sturgeonovo pravidlo říká: „90% všeho je šunt.“ Kapacita lidského mozku pro informační šunty se alarmující rychlostí snižuje. Braňte se!

  • Soustřeďte se jen na ty informace, které potřebujete či chcete získat
  • Filtrujte jako o život.
  • Respektujte sebe. Respektujte ostatní. Respektujte čas druhých lidí.
  • Buďte originální.
  • Dělejte to, co milujete a dejte do toho vášeň
  • … Protože vy jste tvůrci.

Pro shlédnutí celé bohaté prezentace navštivte http://www.slideshare.net/bradfrostweb/death-to-bullshit

Komentáře

Nahoru