Sniper Ghost Warrior 2

 

 

[raw][hodnoceni][/raw]

[raw][/raw]

Žánr: Akční FPS
Platforma: PC, Playstation 3, Xbox 360
Multiplayer: ano
Vydání: 15.3.2013
Vývojáři: City Interactive
Autor recenze: Jan Holub

Sniper Ghost Warrior 2 je stealth-akční FPS, ve které ustanete do role kapitána speciální jednotky. Navštívíte rozličná místa napříč celým světem a vaším cílem nebude nic jiného, než odstřelovávat předem dané cíle a plnit rozkazy centrály. Někdy bude třeba zajistit prostor, jindy poskynout krycí palbu. Sniper Ghost Warrior 2 není převratnou záležitostí, o čemž se můžete více dozvědět přímo v naší recenzi.

Minimální požadavky

OS: Windows XP, Vista, 7 s posledním service packem
CPU: Intel Core 2 Duo 2Ghz nebo AMD Athlon 64 X2 2Ghz
HDD: 9 GB
RAM: 2 GB
GPU: Grafická karta s pamětí aspoň 512 MB

Sniper Ghost Warrior 2

Pokud jste již hráli první díl snipera, pravděpodobně víte, že se nejedná o žádnou velkou událost. Hra tehdy zaujala svým konceptem, který nekopíroval mainstreamové tituly, ale místo toho jste měli možnost se vcítit přímo do role profesionálního zabijáka, kde je dominantní pouze odstřelovací puška, pistol s tlumičem a případný nůž. Bohužel záležitost byla poměrně monotónní a jednotvárná a to si s sebou nese i druhý díl. Pokud máte sniperování v oblibě, hra vám možná může nabídnout pár hodin stereotypní zábavy.

Jako kapitán speciální jednotky Cole Anderson budete operovat v jednotlivých misích a to nikoliv sami. Hned od první mise vám bude dělat společnost věrný parťák, a pokud by se snad ztratil, můžete se spolehnout, že jeho společnost nahradí asistentka se sympatickým hlasem na drátě. Ta vám taky zcela pravidelně poradí, kde je kolik nepřátel, co máte přesně dělat a aby to náhodou nebylo příliš obtížné, ještě vám všechny označí na mapě. Pokud by se snad v okolí nacházelo nebezpečí v podobě skrytého snipera, můžete si být jisti, že i o něm budete dobře informováni. Pokud nabýváte dojmu, že obtížnost je nízká, je to dojem naprosto oprávněný.

http://img.objevit.cz/SniperGhostWarrior2-2013-05-15-15-07-28-05.jpg

Obtížnost mizivá, ale vypadá to pekně…

Čeká na vás několik oblastí, ve kterých se můžete pokochat přírodou, močály, vodopády, ale zavítáte také do rozbouraného města či vlakového nádraží. Design levelů je jedna z mála věcí, která dopadla obstojně, snad díky Cry Enginu 3. Samotné grafické zpracování pak zcela jasně převyšuje jak hratelnost, nápad, koncept, tak i již zmíněnou obtížnost, která ve spojitosti se stále se opakujícími situacemi dělá hru opravdu velice jednotvárnou, místy až nudnou.

Pravdou je, že pokud nebudete dostatečně obezřetní a nepřátelé vás objeví, zpravidla stačí jedna pořádná dávka a smrt je na místě. Tato situace je však spíše raritou. Jinak je obtížnost nebo chcete-li výzva téměř nulová. Zakempíte na určitém místě, dostanete souřadnice nepřátel a jednoho po druhém (někdy i dva najednou) jednoduše postřílíte. Přesunete se na další spot, občas cestou něco seberete nebo položíte bombu a opět – zaujmete spot a vystřílíte nepřátele. Výjimečně bude třeba zůstat tiše a nepřátelé likvidovat za pomocí nože.

http://img.objevit.cz/SniperGhostWarrior2-2013-05-15-14-28-14-25.jpg

Stále to samé dokola

Problém je v tom, že sniperování je až příliš jednoduché a především moc lineární. Jistě, že jsme čekali, že ve hře, která nese v názvu ‚sniper‘ bude hlavním aspektem sniperování – otázka je, v jakém provedení. Odstřelování se jakýmsi způsobem snaží vypadat komplexně, díky hodnotě vašeho tepu, kapacity dechu a směru a intenzitě větru, ačkoliv to zní dobře, bohužel to nestačí. Navíc vám opravdu vřele pomáhá jakýsi pomocný zaměřovač, který jako malý červený kroužek označí zcela přesně místo dopadu střely.

Ve hře děláte prakticky celou dobu jedno a to samé a dovolíme se ironicky zmínit o tom, že vývojáři měli asi velkou představivost. Tím atakujeme na rozmanitost jednotlivých misí, která je zkrátka velice nízká a vesměs neustále opakuje cca 3 stejné koncepty.

S nepřáteli se to má navíc tak, že jejich umělá inteligence není o nic vyšší, než vaše možnost svobodného rozhodování. Nepřátelé jsou zpravidla umístěni tak, že snad počítali s tím, že budete střílet právě odtamtud a navíc se asi chtěli nechat zabít. Ve hře existují 2 fáze odstřelování, ve kterých se můžete nalézat. V prvním případě, se jedná o tzv. ‚volnou‘ kdy si zkrátka vylezete na kopec nebo se schováte do křoví a jednoduše střílíte, s tím, že máte možnost pohybu a případného útěku. Druhý případ se týká několika misí, kde zaujmete pevný spot, pušku postavíte na nožičky a obvykle doprovázíte infiltraci nějaké budovy nebo naopak útěk. Problém nastává právě v onom provedení.

http://img.objevit.cz/SniperGhostWarrior2-2013-05-12-15-42-37-42.jpg

Nepřátelé se objevují postupně po malých skupinkách, samozřejmě vždycky tam, kde je zrovna potřebujete. Díky tomu, že nemáte žádnou možnost volby či svobodného rozhodování a hra vás zkrátka neustále dosti podrobně vede, v podstatě není, co zkazit a kde udělat chybu. Opakované odstřelování jednotlivců se tak stává až příliš rutinním.

Jediné, co je na hře opravdu dobré, je to, jak hra vypadá. Grafické zpracování a vůbec celý Cry Engine 3 přidává hře dost procent navíc. Krásná příroda, včetně vody, vodopádů i provedení městských rozvalin nebylo vůbec špatné. Příběh je bohužel oproti tomu opět průměrný až podprůměrný. Jednoduchý koncept, žádná větší zápletka a předvídatelnost. Dalo by se říci, že příběh hraje jakousi doprovodnou roli na pozadí, aby měl člověk vysvětlení proto, proč vyskočil z vrtulníku zrovna tady a jde zabít toho a toho. Působí to uměle…

Hra se dá bez větších problémů dohrát za 5-6 hodin herního času, s tím, že půlku času strávíte běháním k dalšímu spotu a zbytek času monotónním odstřelováním nepřátel. Minimum času pak připadne na střelecké scény, které zobrazí ve zpomaleném čase vaši kulku vypálenou přímo z hlavně a sledují její cestu až do nepřítelovi hlavy. Sledovat kulku je zábavná činnost, ale podaří se obvykle jen, když v sektoru zbývá poslední cíl.

http://img.objevit.cz/SniperGhostWarrior2-2013-05-12-15-30-27-52.jpg

Rozmanitost rovná se obtížnosti…

Nutno také zmínit, že ve hře se nesbírají žádné zbraně. Pušky a samopaly vašich nepřátel se stávají součástí jejich mrtvoly. Na každou misi pak máte předpřipravený arzenál, který zahrnuje naprosto totožné vybavení: Odstřelovací pušku, pistol s tlumičem a nůž. Dalším problémem je, že všechny snipery jsou technicky naprosto totožné. Jediné co se mění je jejich vzhled resp. tedy grafický model a podoba zaměřovače a optiky (pistole zůstala radši celou dobu stejná). Celou hru tak vlastně používáte jednu a tu samou zbraň, což musíme hodnotit opravdu negativně.

Osobně si myslíme, že už jen z titulu druhého dílu mohli vývojáři implementovat více typů sniperů. K tomu si navíc ještě přičteme, že neexistuje žádná možnost dosavadní sniper upgradovat ani nějak vylepšit. Upřímně se ale nedivíme, jelikož další usnadňování hry není na místě.

Ne, že by Sniper Ghost Warrior 2 byl vyloženě špatnou nebo snad nehratelnou hrou. Jen je na dnešní poměry až příliš průměrný. Samotná hra má navíc mnoho nedostatků, které nevyváží ani volba těžké obtížnosti. Pokud vás však bavil první díl nebo máte jen rádi sniperování – Sniper Ghost Warrior 2 může nabídnout pár hodin stereotypní zábavy. V opačném případě však můžete titul minout a o nic zásadního rozhodně nepřijdete. Většina hráčů tvrdí, že Sniper Elite je moudřejší volbou…

Plusy: grafika a design, zpomalené scény
Mínusy:
obtížnost, absence výzvy, umělá inteligence, příliš lineární
Verdikt:
Sniper Ghost Warrior 2 potěší pouze fanoušky žánru, a to jen na krátkou dobu

 

Sniper Ghost Warrior 2 opravdu nevyžaduje žádné cheaty ani návody. Návod, co přesně dělat a kam jít, je zakotven již v samotné hře.

Student, recenzent, filozof a skladatel. Tvrdí, že člověk by si měl každý den rozšiřovat své obzory a neustále uplatňovat kritické myšlení. Stál u zrodu projektu Svatantra a ve volném čase se věnuje také komponování hudby. Má rád přírodu, moudré lidi, metafyziku a je fascinován neznámem. V současné době přispívá na několik webů a píše především o přírodě a počítačových hrách.

Komentáře

Nahoru