Sociální síť LinkedIn přichází s novou funkcionalitou

Sociální síť LinkedIn přichází s novou funkcionalitou

LinkedIn přichází s novou funkcionalitou, která má udělat tuto sociální síť více přitažlivou zejména pro mladé uživatele. Proto hodlá zavést novou vychytávku, která vás upozorní na to, že někdo „olajkoval“ obsah, který jste zrovna sdíleli. Stejně tak vám aplikace oznámi, když si někdo prohlédne váš profil, akceptuje „pozvánku o přátelství“ a ještě mnoho dalšího. Tento koncept ostatně již dnes využívají právě největší konkurenti LinkedInu –Facebook, Twitter i Google +.

Je zřetelné, že tvůrci LinkedInu mají strach, aby jim neujel vlak. Je jasné, že Facebook asi nepředežene, ale na druhou stranu – kdo by chtěl další klon Facebooku? LinkedIn je zcela jiná sociální síť – kterou využívají zejména firmy, podnikatelé, marketéři. Není a asi nikdy nebude tak masovou záležitostí jako Facebook. Ale díky těmto vylepšením bude rozhodně více „user-friendly“ avíce přitažlivá pro ty, co ji ještě nezačali používat. Můžeme jen doufat, že příště už LinkedIn vymyslí také něco neotřelého a nebude muset kopírovat nápady Facebooku. Ale naopak – donutí konkurenci, aby začali přebírat LinkedInovský koncept.

O sociální síti LinkedIn

LinkedIn je sociální síť orientovaná na profesní kontakty, jejím hlavním cílem je “professional networking”, tedy sdružování profesionálů. Využívají ji u nás zejména lidé z oblasti IT (programátoři, grafici, desgnéři), ve světě se však jedná již o masovou záležitost (profil na LinkedInu tam mají například kadeřníci, maséři, prodavačky, často se proto setkáte s tím, že např. v USA je odkaz na LinkedInovský profil součástí profesního CV). V současnosti má LinkedIn více než 154 000 000 uživatelů, kteří na ní veřejně vystavují svůj profesní profil.

LinkedIn je vítaným pomocníkem personalistů a headhunterů, kteří mohou hledat vhodného kandidáta na pracovní pozici mezi obrovským množstvím potenciálních zaměstnanců. Základní profil, který je pro běžného uživatele zcela dostačující, je zdarma, za přídatné funkce je potřeba zaplatit. Díky funkci LinkedIn Answers lze klást různé otázky, na které lze očekávat vzhledem k zaměření celé sítě téměř vždy spolehlivou odpověď. Otázky mohou být jak odborného, tak obchodního charakteru. LinkedIn není vyhraněný jednomu oboru, existují ale i specializované sítě, např. síť Sermo.com sdružuje lékaře.

 

LinkedIn byl založen v prosinci 2002. Světlo světa spatřil ale až v roce 2003. Založil ji Reid Hoffman, který stál také za vznikem světoznámé elektronické peněženky PayPal.com a sociální sítě Socialnet.com.

 

Zdroj: Mashable.com

Stále ještě mladý a (snad i) krásný psavec píšící na svém blogu Krcmic.cz. Pracoval pro společnosti T-Mobile, SaveMax, Telefonica O2, Brunswick Estates, Accenture, euroAWK a Socialbakers. Založil portál Pravdu.cz. V současnosti vlastní tento web. A pracuje na tom, aby z Objevit.cz udělal další uznávaný a navštěvovaný portál.

Komentáře

Nahoru