Solvica, český startup, který se zabývá vytvářením business simulátorů na míru

Solvica je český startup, který je teprve v počátcích. V současné době má tento startup 5 zákazníků, mezi které patří například Bosch a Krajská zdravotní. Co se týče  tržeb, za minulý rok dosáhl tento startup tržeb ve výši 800 tisíc korun, což je vzhledem k tak malému počtu zákazníků poměrně vysoká částka. Cílem tohoto startupu je vytvořit pro zákazníky takový business simulátor, který pomůže zákazníkovi otestovat různé varianty rozhodnutí ještě před tím, než se doopravdy rozhodnou.

Za tímto projektem stojí 3 bývalí studenti Vysoké školy ekonomické v Praze – Petr Polák, Jana Škrobánková a Pavel Kastner,  kteří podobné modely vyvíjeli v rámci výuky, akorát s tím rozdílem, že tyto modely byly často zaměřeny na vědecké prostředí.

Screenshot_9

Petr Polák, Jana Škrobánková a Pavel Kastner.

Tržby tohoto startupu se za minulý rok 2015 vyšplhaly až na částku 800 tisíc korun, za rok 2016 očekává tým Solvicy rovnou dvojnásobek.

„Generujeme zisk, ze kterého si vyplácíme minimální mzdy, a zbytek jde celý do rozvoje firmy,“ uvedl Petr Polák.

Klient se díky simulátoru dokáže rozhodnout pro správné řešení

Od konkurence se Solvica liší hlavně tím, že dokážou pokrýt i ty nejsložitější problémy, které u klienta často řeší celý tým. Tým Solvicy tak připraví klientovi daný problém v podobě simulátoru, na kterém si může otestovat i další scénáře.

„Doposud se vždy jednalo o jednorázovou záležitost. Snažíme se ale vysvětlit klientovi, že údržba modelu vede k precizaci výsledků, což klienti začínají chápat a začínají vyžadovat dlouhodobější spolupráci,“ říká Polák.

Díky simulátoru  se klienti mohou připravit na budoucí rizika v předstihu, otestovat stovky scénářů pomocí if-then analýzy, efektivněji plánovat nebo používat simulátor pro přesvědčování stakeholderů.

Screenshot_8Zdroj: Solvica, Tyinternety

Komentáře

Nahoru