Stanfordští profesoři učí, jak správně na růst startupů

Stanfordští profesoři učí, jak správně na růst startupů

Pokud někdo chce jednoduše dělat startup, musí si projít tzv. „scale“. Tedy jakýmsi vývojem firmy. Tuto metodu zastávají dva profesoři ze Stanfordu, kteří se startupům a jejich růstu věnují natolik dlouho, aby o tom mohli učit. Vydali knihu, nyní chystají projekt, díky kterému pomohou dalším startupům v rozvoji.

Dá se říci, že startupy hýbou celým světem. Avšak jen málokterému startupu se podaří prorazit si cestu na vrchol. Pokaždé, když si takový startup hrabe cestičku vpřed, nesmí vynechat jednu dosti podstatnou fázi, kterou v angličtině lidé rádi nazývají „scale“. V češtině bychom to zase mohli popsat jako podstaný vývoj firmy, kdy se nějaký celkem podařený produkt snaží rychle dostat k velkému poštu zákazníků.

Huggy Rao a Robert Sutton

Již několik let se dva stanfordští profesoři Huggy Rao a Robert Sutton věnují růstu startupů. Za tu dobu dlouholetých výzkumů vznikla celkem zajímavá kniha, která pomohla nejednomu startupu. Jmenuje se „Scaling Up Excellence: Getting To More Without Settling For Less„.

Jak jsme zmiňovali, problematice růstu startupů se věnují dlouho. Za tu dobu zajisté získali spoustu postřehů, které opět mohou pomoci startupům, kterým se zatím nedaří. Profesoři se proto rozhodli využít největší komunikační kanál světa, což je samozřejmě internet. Od poloviny září spustí svůj první a zároveň asi taky poslední MOOC („massive open online course“), což ve stručnosti bude hromadný kurz pro kohokoliv zdarma.

Na programu jsou rozhovory s těmi úspěšnými

Nyní už k tomu podstatnému, kurz se bude jmenovat Scaling Up Your Venture Without Screwing Up. Registrace je pro všechny lidi možná do 12. září. O tři dny později již bude probíhat samotný kurz po internetu. A co všechno kurz nabídne? Za zmínku rozhodně stojí interview s úspěšnými a známými startupisty, kteří si tou zmiňovanou fází startupu museli projít také. Dále budou mluvit zakladatelé Pulse News Akshay Kothari a Ankit Gupta nebo známý investor a podnikatel Ben Horowitz.

Zdroj: TechCrunch

Vybírá jen ta nejlepší témata a snaží se psát tak, aby to lidi bavilo. Nezastavuje se před ničím, na rozhovory bere suprové lidi. Řídí se heslem "Per aspera ad astra", tedy "Přes překážky ke hvězdám".

Komentáře

Nahoru