Dnes vyšlo 1 článků

Startupy spolupracující s velkými firmami? To je cílem Startup Summit 2015

Velké firmy mají peníze a startupy mají nápady. Co takhle tyto dva aspekty spojit? Přesně to napadlo organizátory letošního Startup Summitu, který se bude konat ve čtvrtek 15. října v pražském SaSaZu. Návštěvníci se mohou těšit na spoustu známých jmen, řízený networking nebo Startup Summit Pitch.

“Startupy a velké firmy jsou dva různé světy, které se nechápou, a přitom si mají toho tolik co nabídnout. Startup Summit 2015 má za cíl je přiblížit, ukázat pohledy a zkušenosti z obou stran barikády. A vlastně tu barikádu úplně strhnout, alespoň na jeden den,” popsal hlavní koordinátor konference Ondřej Hoza a dodal: “Ze Startup Summitu si má účastník odnést hlavně myšlenku, že spolupráce startupů a korporací dává smysl, příklady, jak může vypadat, a postupy, jak jí (ne)začínat.”

Kdo přijde?

Na konferenci se objeví generální ředitel O2 Tomáš Budník, výkonná ředitelka českého SAPu Andrea Hepnerová, Kamil Pošvic z České spořitelny či Petr Palán z MSD. Ti všichni budou mluvit o spolupráci velkých firem se startupy.

Stranu startupů bude zastupovat například Tomáš Čupr ze startupů Slevomat, Dámejídlo a Rohlík.cz, zakladatel Bonami Václav Štrupl, CEO Twisto Michal Šmída, CEO Benefi Pavel Matoušek a Zdeněk Cendra z CDN77.

Zahraniční speakery zastoupí Mariusz Jarzebowski, který pracoval pro Steva Jobse a v Microsoftu a bude mluvit o tom, co definuje startup. Philip Staehelin se zkušenostmi z Roland Berger, CCS, A.T. Kearney, T-Mobile, Accenture nebo UniCredit Investment Bank se zmíní o externalizaci inovací ve velkých firmách.

start_thinking_startup

O čem se bude mluvit?

Jednoduše řečeno o tom, jak navázat oboustranně prospěšnou spolupráci mezi startupy a velkými korporacemi. Velké firmy se na Startup Summitu dozví, v čem by jim spolupráce se startupy mohla být prospěšná, startupisti zjistí, jak takovou spolupráci navázat a co korporacím nabídnout.

„To, kde se můžou velké firmy učit od startupů, je právě přístup k řešení problémů: pokud ve startupu existuje problém, je vyřešený za dva týdny, kdežto v korporaci za půl roku,” vysvětluje Filip Dřímalka, majitel EF1 a konzultant v oblasti digitálních inovací, jeden ze speakerů konference Startup Summit. “Ve firmách začínají vznikat inovační oddělení. T-Mobile mají člověka zodpovědného za inovace, AXA má celé inovační oddělení, právě tento typ lidí má pak za cíl vymyslet strategii pro další růst a čím dál častěji hledají partnera právě mezi startupy” doplňuje Dřímalka zkušenosti svých klientů.

Andrea Hepnerová, výkonná ředitelka české pobočky SAP, kterou na Startup Summitu 2015 rovněž potkáte, vysvětlila, proč vsází na externí spolupráci se startupy. Spolupráce prý má mnoho nedostatků, ale startupisté jim poskytují vhodné řešení pro inovace a navíc motivují interní zaměstnance, kteří chtějí dokázat, že to přece zvládnou lépe.

Na Startup Summit zadarmo

Základní vstupenka na Startup Summit 2015 vás přijde na 4 000 korun, což odpovídá prestiži konference. Protože si organizátoři konference uvědomují, že startupy většinou nemají peněz nazbyt, startupisté měli v září možnost získat lístky se 40% slevou.

Deset vybraných startupů se navíc na konferenci dostane úplně zdarma. Těšit se můžete na tzv. Startup Summit Pitch, v rámci nějž se představí právě deset vybraných přihlášených startupů. Každý z nich bude mít tři minuty na svou prezentaci, stejný čas pak bude vyhrazen otázkám investorů. Startup Summit dává příležitost každému.

Komentáře

Nahoru