Statistická data: Akční ceny stále táhnou aneb co motivuje Čechy a Slováky k nákupu

Statistická data: Akční ceny stále táhnou aneb co motivuje Čechy a Slováky k nákupu

Česko-slovenská sales promotion agentura Sales House s.ro. oslovila se svým rozsáhlým týmem široký vzorek nakupujících, aby zjistila, co nás nejvíce ovlivňuje během nákupu. Není žádným překvapením, že nejvíce táhnou slevové a letákové akce (46%). Nezaostávají však ani novinky (23%) či osobní doporučení (17%). Ve slevových akcích pak jasně vedou akční ceny (63%), následované typem 2+1 (20%) a dárkem k nákupu (10%).

Z následného grafu vyplývá, že nákupní chování Čechů a Slováků je více měně totožné. Slováci však oproti Čechům kladou větší důraz na osobní doporučení.

Na co reagujete při nákupu na prodejně?

Graf: Na co reagujete při nákupu na prodejně?

Obdobnou proměnnou nalezneme pak i ve srovnání muži vs. ženy.

Srovnání muži ženy

Graf: Srovnání muži ženy

Jaká sleva vás nejvíce ovlivňuje?

Graf: Jaká sleva vás nejvíce ovlivňuje?

Z pohledu typu slev nás jako již tradičně nejvíce lákají akční a letákové akce, následované nákupem výhodného balení či dárkem k nákupu. 90% respondentů pak uvítá možnost ochutnávky či otestování produktu. Průzkum probíhal v druhém únorovém týdnu 2013 ve vybraných nákupních řetězcích na území ČR a SR u náhodně vybraných nakupujících prostřednictvím tazatelů Sales House s.r.o.

Zdroj: Tisková zpráva Protext.cz

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tým redaktorů magazínu Objevit.cz se skládá z poměrně mladých lidí, kteří psaní článků a pohybování se ve světě IT pokládají za svůj koníček, věnují se mu a tudíž mu i rozumí.

Komentáře

Nahoru