Steve Jobs – hvězdný podnikatel, který nesnášel dvě slova

Steve Jobs – hvězdný podnikatel, který nesnášel dvě slova

Steve Jobs vynikal ve svém oboru. Dá se říci, že každý by chtěl být jako on. Nejenže měl tento člověk pevný názor, ale také nesnášel dvě slova, které používá miliony lidí denně. Jaká to jsou slova?

O vizionáři Stevu Jobsovi jsme psali tolikrát, že netřeba ho nějak extra představovat. Ve stručnosti můžeme říci, že to byl muž s vizí, na kterého nikdo nemůže zapomenout. Zakladatel jedné z nejbohatších společností. Díky jeho pomyslné vládě v Applu se tato společnost dostala tam, kde je. Ale co ještě stálo za úspěchem této společnosti ze Silicon Valley? Byl to Steve Jobs nebo originalita výrobků? Přikloníme se spíše k pevnému a jasnému názoru Steva Jobse, který během své kariéry nesnášel dvě prostá slůvka. Jaká?

Branding a marketing

Kupodivu týkaly se reklamy. Marketing a branding. To byly pro Steva sprostá slova, ale proč? Většina společností na těchto dvou slovech staví a daří se jim, tak proč tento vizionář je nesnášel? Důvod byl prostý. Byl to prostě Steve Jobs! Ale nyní vážně.

Vizionář se Silicon Valley

Vizionář se Silicon Valley

Branding, toto slovo je celkem často spojováno s nechutnou televizní reklamou nebo inzercí. Ale proč se zaobývat reklamou, když máte skvělý produkt? A to byla přesně jeho myšlenka. Proč? On měl cíl, aby lidé měli jistá vztah k produktům Applu. A ne k jejich reklamě.

Nemůžete se jednoduše zeptat zákazníků, co chtějí, a pak se to pokusit sestavit. V době, kdy to budete mít hotové, už budou chtít něco jiného. - Steve Jobs

Nemůžete se jednoduše zeptat zákazníků, co chtějí, a pak se to pokusit sestavit. V době, kdy to budete mít hotové, už budou chtít něco jiného. – Steve Jobs

Marketing, pro změnu toto slovo znamená, že výrobek není až tak dokonalý, aby si dělal reklamu sám. Podle Steva semarketing používá pouze v nejnutnějším případě a to, když produkt nedosahuje té nejlepší kvality a reklamou je tedy třeba zakrýt nedostatky. To je však špatně a společnosti by na reklamu neměly spoléhat.

MTIwNjA4NjMzODU1NzcyMTcy

Tento velikán bude žít v srdci Applu navždy

Na zavér jenom dodáme, že je celkem fascinující, že ta „nej“ společnost, která se stala populární snad po celém světě nezná a ani nepoužívá tyto dvě zmiňovaná slova. Je tak vidět, že se to Jobsovi povedlo…

Zdroj: biography.com, inbound.org

Vybírá jen ta nejlepší témata a snaží se psát tak, aby to lidi bavilo. Nezastavuje se před ničím, na rozhovory bere suprové lidi. Řídí se heslem "Per aspera ad astra", tedy "Přes překážky ke hvězdám".

Komentáře

Nahoru