Přes všechny obavy o bezpečnost, které Facebook a jeho uživatele trápí, se k němu přidává stále více lidí. Díky tomu Facebook v říjnu loňského roku pokořil hranici miliardy měsíčních aktivních uživatelů. Na Facebooku sdílíme naše životy. Naše narozeniny a naše výročí. Naše plány na dovolenou a to, kde se pohybujeme. Narození našich dětí a úmrtí našich rodičů. Sílíme své nejváženější chvíle a nejbolestivější myšlenky. Prozrazujeme tam každý aspekt našeho života. Ale někdy zapomínáme, kdo se na to všechno dívá.
Je tak snadné tweetovat, publikovat příspěvek na Facebooku nebo fotku na Instagramu v té konkrétní chvíli. Ale někdy se později můžete nad svými emotivními příspěvky nebo jejich sporným obsahem zamyslet a litovat toho, že jste je vůbec kdy zveřejnili. I nový průzkum ukazuje, že jeden ze čtyř dospělých lidí se bojí, že dostane padáka nebo ho odmítne potenciální zaměstnavatel, když uvidí jeho nemorální, příliš emotivní nebo jinak škodlivé příspěvky na sociálních sítích.
Sociální údaje a data se rychle stávají cennými informacemi pro jednotlivce i podniky. Týden sociálních dat je globální série událostí, které se budou konat v září, aby upozornily na tuto revoluci.
Aplikace pro sociální odhalování (social discovery apps) vycházejí z jednoduché premisy: odhalit vám lidi a události kolem vás v reálném čase, na základě společných zájmů nebo lokace. Není to ale už přílišný zásah do našeho soukromí?
Téměř denně se objevují zprávy o tom, jak Facebook negativně působí na lidi. Jak si dnes neumíme normálně popovídat, nedokážeme komunikovat, stávají se z nás asociální bytosti. Je to prý způsobeno hlavně naší digitální dobou, kdy se raději posadíme k počítači.
Social Media Anxiety Disorder, známá jako SMAD, je psychologická porucha vyplývající z vašeho vztahu s Instagramem, Twitterem, Facebookem a dalších sociálních sítí... Vědci přestávají SMAD kvalifikovat jako poruchu, ale je to nepochybně problém.
Pokud jste viděli příspěvek na Twitteru, který hlásal „Jak získat 500 následovníků ve dvou hodinách,“ pravděpodobně jste o tom ani nepřemýšleli a brali jste to jako prázdný slib. Ale mohli jste se mýlit.
Internetem se šíří „Černý Facebook“. Facebook Black je doplněk pro Chrome, který slibuje zcela nový zážitek z používání této sociální sítě, přičemž jej podle některých obrázků přebarví do atraktivního černého designu.
Všimli jste si nového super smajlíku na FB? Stačí do komentářů či chatu zadat :poop: A vznikne vám...možná jeden z nejpoužívanějších smajlíků roku 2013.
Také vás štve na Facebooku nový profil Timeline? Pojďte se o něm dozvědět něco více! Jaké výhody přináší a naopak - jaké trable hodil Facebook na naše bedra.
Poznáte, se kterým z kamarádů na Facebooku máte nejvíce společných přátel, kdo je z vašich přátel nejstarší a nebo také nejmladší. Poznáte, které vaše fotky „lajkovalo“ a nebo komentovalo nejvíce lidí.
Internet je v dnešní době u mnohých lidí nutnou součástí života. Za pár stovek měsíčně je k dispozici kompletní zpravodajství ze všech koutů světa, přístup k e-mailovým a komunitním službám
Přibližně před rokem spustila firma Google jeden ze svých mnoha projektů – sociální síť s názvem Google +. Google se již několikrát předtím pokoušel rozjet podobné projekty, ale nikdy nedosáhl takových úspěchů jako s touto sociální sítí. Google + se nestal hlavním konkurentem Facebooku...
Pákistán zablokoval sociální síť, protože odmítla odstranit tweety s narážkami na islám. Jednalo se o propagaci soutěže na Facebooku s obrázky proroka Mohameda. Mnozí muslimové považují vyobrazení Proroka jako rouhačské.
Včerejší den byl pro mnohé ve znamení hokeje. Česko se utkalo se Slovenskem a sociální sítě byly plné vtípků o tom, kdo vyhraje. Jak zápas dopadl všichni víme, někteří fanoušci se k tomu postavili různě, jen ne sportovně...
Na českou Wikipedii se dostal oblíbený citát od paní Věry Pohlové, která na jednu anketní otázku deníku Metro v září 1999 uvedla: „Já bych všechny ty internety a počítače zakázala“. Důchodkyně to sice myslela dobře, ale dala tím podnět ke vzniku nového internetového fenoménu.
Zabezpečením svého účtu si láme hlavu málokdo. Přitom právě heslo je to nejdůležitější, čemu bychom měli věnovat pozornost. Je to jakýsi virtuální klíč k účtům na sociálních sítích, k emailovým schránkám, bankovním účtům a podobně. Jak by mělo vypadat, aby se nedalo tak snadno odhalit?
Facebook zavádí další novinky v uživatelských profilech. Tentokrát se ale týkají jen firem, celebrit a novinářů. Minulý rok Facebook přišel s možností odebírat veřejné příspěvky lidí, které nemáte v přátelích. Tímto přímo konkuruje Twitteru.
Mít správně nastavené soukromí na největší sociální síti světa je při nejmenším dobré. Věnovat dostatečnou pozornost by tomu měl každý uživatel a stejně tak si dát i pozor na to, co na Facebooku vůbec sdílí. V jednom z nedávných článků jsme uvažovali nad tím, jak Facebook omezuje naše životy.
K optimalizaci našich webových stránek a našich služeb používáme soubory cookie.
Funkční
Vždy aktivní
Funkční cookies pomáhají, aby byla webová stránka použitelná tak, že umožní základní funkce jako navigace stránky a přístup k zabezpečeným sekcím webové stránky. Webová stránka nemůže správně fungovat bez těchto cookies.
Preferenční
Preferenční cookies umožňují, aby si webová stránka zapamatovala informace, které mění, jak se webová stránka chová nebo jak vypadá. Je to například preferovaný jazyk nebo region, kde se nacházíte.
Statistické
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Statistické cookies umožňují webové stránce sbírat a analyzovat informace o chování návštěvníků, například kolikrát byla stránka navštívena, jaké stránky byly nejvíce prohlíženy nebo z jakých regionů přicházejí návštěvníci. Tímto způsobem pomáhají majitelům webových stránek optimalizovat obsah a zlepšit uživatelskou zkušenost.
Marketing
Marketingové cookies jsou používány pro sledování návštěvníků na webových stránkách. Záměrem je zobrazit reklamu, která je relevantní a zajímavá pro jednotlivého uživatele a tímto hodnotnější pro vydavatele a inzerenty třetích stran.