Štítek: Marketingové pojmy

Cosmic Cursor

V marketingové minulosti se někdy děly doslova psí kusy. Některé formáty reklamy vydržely do současnosti, ale jiné se využívají pouze zřídka, nebo dokonce vůbec. Do druhé kategorie spadá i formát internetové…

hard sell

Hard sell

Jsou to nejrůznější aktivity, které jsou zaměřené na růst nebo podporu prodeje produktů a služeb. V některých případech může být hard sell spojován také s tzv. prodejem za každou cenu, což znamená,…

Redirect

Redirect

Redirect je přesměrování uživatelů na správnou www stránku. Jedná se o pojem z oblasti internetové reklamy. Není to náhodné přesměrování, ale přesměrování za účelem pomoci uživateli, který zadal špatnou www adresu….

Stopáž

Stopáž

Délka reklamního spotu v televizi a rozhlasu se obvykle označuje termínem stopáž. Stopáž může být různá, záleží zejména na penězích, které je zadavatel reklamy ochoten investovat. Nejkratší stopáž je zpravidla 5…

Masstige

Masstige

Jedná se o složení slov mass a prestige. Co to tedy je? Je to marketingový pojem, který označuje produkty, které jsou prestižní, ale i cenově dostupné. Je pouze malé procento…

Klamavá reklama

Klamavá reklama

Jedná se o nedovolený způsob propagace, se kterým se rozhodně žádný zákazník nechce setkat. Při propagaci jsou cíleně používány zavádějící informace. Účelem je zmást zákazníka a namastit si kapsu ať…

Klíčová slova

Klíčová slova

Hned na úvod vás musíme vyvést z omylu. Klíčové slovo může být sice pouze jedno slovo, ale poměrně často se jedná také o sousloví. A k čemu jsou tato slova dobrá? Klíčová…

Integrovaná komunikace

Někdy se uvádí také integrovaná marketingová komunikace. Ať už říkáme tak, nebo tak, jedná se stále o jedno a to samé. Uvést přesnou definici bude však trochu složité. Proč? Definic…

Infiltrační marketing

Infiltration marketing

Infiltration marketing (česky – infiltrační marketing) je marketingová taktika, která spočívá v infiltraci do nejrůznějších komunit za účelem propagování určitého produktu, společnosti, služby. V praxi to znamená, že marketingový pracovník se (například)…

DINKY

DINKY

Double Income No Kids Yet. Umíte anglicky? Tak už nejspíše tušíte, co termín DINKY znamená. Ale stejně tento marketingový pojem ještě vysvětlíme. DINKY je zkratka, která označuje mladé bezdětné páry,…

Response

Response je anglicky odezva, odpověď. Je to termín, který se používá v mnoha odvětvích lidské činnosti. Například v marketingu, IT a teorii komunikace. V oblasti marketingu je response označení pro odezvu na komunikaci…

Decay effekt

Decay Effect

Jak už bylo řečeno několikrát. Nic netrvá věčně, ani láska k jedné slečně. Stejně tak po ukončení reklamní kampaně, účinky reklamy postupně odeznívají. Člověk vše nezapomene ze dne na den, takže…

Agenturní provize

Agenturní provize

Jak se říká: „Ani kuře zadarmo nehrabe.“ To platí téměř ve všech činnostech člověka. Podobně tomu je i v případe, kdy mediální agentury zprostředkovávají mediální prostor pro média. Za tuto službu…

face to face

Face to Face

Obecně lze říct, že face to face označuje jakýkoliv rozhovor, který je veden tváří v tvář. Což znamená, že osoby, které spolu hovoří, by měli být ve stejném čase a na…

Bounce rate

Anglicky bounce rate, česky míra okamžitého opuštění webové stránky. Jedná se o odborný termín z oblasti internetové marketingu. Co znamená? Nejlépe bude, když uvedeme příklad. Pokud je míra opuštění stránek 100%…

HORECA

HORECA

HORECA je zkratka, která označuje segment trhu, který se zabývá hotelnictví, restauracemi, kluby, kavárnami, pivnicemi a jinými typy pohostinství. Zkratka vznikla z prvních slabik anglických slovíček HOtels, REstaurants, Café. Je to…

first try

First try

Kdo umí anglicky, tak už nejspíše trochu tuší, o čem je řeč. V prostředí marketingu je pojem „first try“ vysvětlován jako první moment, kdy se spotřebitel poprvé setká se značkou, produktem…

Nahoru