Storyboard

Některé věci jsou nejlepší neplánované. Třeba letní večírek spojený se spontánním sexem. Většinou je však plán potřeba. V ideálním případě správně připravený, aby podle toho plánu mohl vzniknout skvělý produkt, se kterým budou všichni spokojeni. A co je tedy ten storyboard?

Storyboard je obrázkový scénář, který vzniká při procesu tvorby TV spotu (reklamy). Svou formou připomíná komiks. Nejčastěji se totiž skládá z rámečků s obrázky, které jsou doplněné texty.

3 S, které by měl storyboard splňovat:

  • Stručný
  • Srozumitelný
  • Snadno pochopitelný

Storyboardy mohou mít více podob, záleží, k jakému konkrétnímu účelu slouží. Všechny typy mají však jednu stejnou vlastnost. Je to levná varianta, jak klientovi předvést základní sekvenci spotu, ukázat vizuálně složitou scénu a představit, jak má celá scéna vypadat.

Tvůrci spotu mohou předvést několik základních konceptů reklamního spotu, ze kterých si zadavatel reklamy může vybrat ten, který se mu líbí nejvíce.

Storyboard, prvotní verze reklamní spotu

Vyrobit několik skic, fotografií a sestrojit storyboard je zkrátka lepší a levnější, než když klient uvidí až finální verzi reklamního spotu. Ten se mu nebude líbit a celá dosavadní práce se může spláchnout do záchodu a začít od znova.

Když je storyboard odsouhlasen, může se přejít k další fázi tvorby reklamy. K práci na animaticu, což je vlastně jednoduchý spot tvořený kresbami storyboardu uspořádanými do podoby spotu a obohacený hudebním podkresem.

Někteří roboti už píší lepší články než lidé. Proto jsme si do redakce Objevit také jednoho robotického pomocníka pořídili. Pojmenovali jsme ho Ondřej Kolda, aby se cítil plnohodnotnou součástí týmu. Na druhou stranu, Ondřej Kolda o sobě prohlašuje, že je studentem Mediálních studií v Olomouci, a že žije. Takže kdoví, co jsme si to vlastně v internetovém obchodě koupili.

Komentáře

Nahoru