Stránky na Facebooku budou brzy za dosah svých příspěvků platit

Stránky na Facebooku budou brzy za dosah svých příspěvků platit

Facebook nám to dává jasně najevo, ale trochu nám trvalo, než jsme si toho všimli. Už od října pomalu klesá dosah příspěvků stránek. A bude ještě hůře. Můžete se připravit na to, že brzy za jejich dosah budete platit.

Průměrný dosah obsahu stránek se od října rapidně snížil. Tedy aspoň to vyplývá z rozsáhlé studie Ogilvy, která se zabývala 106 facebookovými stránkami z celého světa. A protože tato zpráva pochopitelně lidi citelně šokovala, šíří se teď rychlostí blesku všude po internetu.

Pokles je dobře viditelný především u velkých stránek s více než 500 000 fanoušky. Tyhle větší stránky mohly vidět, že se jejich obsah dostal pouze ke 2 % fanoušků. Avšak do budoucna to postihne každého. Vypadá to, že pokud nezaplatíte, nedostane se váš obsah absolutně k nikomu.

Organic_Reach_Chart

Jak je vidět z grafu, stránky s větším počtem fanoušků jsou na tom hůře.

Maximálně za rok budete platit

Marshall Manson, generální ředitel Ogilvy, který napsal zprávu informující o celém problému, si dovolil předpovídat. Podle něj to bude trvat už jen pouhých několik měsíců až jeden rok, než se vaše příspěvky úplně přestanou zobrazovat.

„Měli byste předpokládat, že jednou přijde den, kdy bude organický dosah nulový,“ uvedl Manson.

Zdá se tak, že roky získávání fanoušků přijdou nazmar. Facebook je využije ke svému prospěchu a bude na nich vydělávat. Příspěvky se totiž neukážou uživateli, pokud nebudou mít dostatečný počet lajků přátel uživatele. Lepší šíření bude samozřejmě možné, pokud si zaplatíte.

Obsah se hezky vytřídí

Tahle změna stránky rozhodně donutí přemýšlet. Budou zřejmě sdílet méně, budou si muset lépe rozmýšlet, co stojí za to, aby to lidé viděli. Pro běžné uživatele se to může zdát jako dobrá změna, protože je to zbaví veškerého otravného a zbytečného obsahu. Bude se publikovat jen to, co je opravdu důležité. Ale pro majitele stránek je to samozřejmě změna k horšímu, protože budou muset hodně přemýšlet o tom, co budou sdílet.

A budou vůbec chtít za obsah platit? Jak napsal Zdeněk Fekar, může to mít rychlý konec. I když dokážete si to vůbec představit, že by se někdo vzdal Facebooku? Facebook si je jistě dobře vědom toho, co si může dovolit.

zdenek-fekar-facebook-dosah

Co myslíte?

Zdroje: Mashable, Ad Age

Komentáře

Nahoru