Středočeští farmáři vytvořili internetový obchod s čerstvými produkty. Můžete si objednat maso i pivo

Selský tvaroh, radonická parenica, selské máslo, steakové maso, čerstvá vejce, chmelený ležák či za studena lisovaný slunečnicový olej. Online prodejna s farmářskými potravinami byla otevřená teprve v pondělí 21. března 2016. Prodává čerstvé výrobky bez chemických přídavků od středočeských hospodářů.

Za vznikem nevšedního internetového obchodu s názvem „Nákup z farmy“ stojí čtrnáct středočeských farmářů. Prostřednictvím online prodejny si objednáte zboží a vyberete si konkrétní zastávku (v nabídce jich je celkem 1 700 po celé České republice), kde si čerstvé potraviny vyzvednete. Vždy máte u objednávky uvedený den a konkrétní časové rozmezí (viz obrázek).

čas

Doprava je zdarma.

„Přibývá zákazníků, kteří nechtějí kupovat anonymní potraviny obsahující éčka a konzervanty. A současně přibývá farmářů a zpracovatelů, kteří nechtějí podléhat tlaku velkých obchodních řetězců. Právě proto si našli cestu, jak své kvalitní produkty nabídnout spotřebitelům přímo z farmy,“ prozradila mluvčí projektu Šárka Gorgoňová.

A čím je projekt unikátní? Čerstvé suroviny prodávají přímo samotní farmáři prostřednictvím farmářského pojízdného tržiště.

„V České republice je spousta spotřebitelů, kteří vnímají a oceňují individuální spolupráci se svým farmářem. A nevadí jim si připlatit, což potvrzují podobné úspěšné projekty s podobnou filozofií a přístupem,“ dodává Jiří Felčárek, analytik Agrární komory.

nakupzfarmy

Internetový obchod Nakupzfarmy.cz

Projekt vytvořilo čtrnáct jednotlivých farmářů a zpracovatelů, kteří prodávají vlastní výrobky. Všechny produkty splňují velice přísná kritéria kvality, přičemž nesmí obsahovat nepřirozené přídatné látky, chemická barviva a konzervanty.

„Ve své podstatě se jedná o uzavřený systém. Farmář chová podle předem stanovených pravidel prasata, ze kterých pak řezník vyrobí podle předem stanovené klasické receptury masné produkty. A tyto produkty se prostřednictvím prodejních zastávek dostávají ke konečnému spotřebiteli. Do našeho týmu pustíme pouze takového výrobce, který dostojí našim podmínkám,“ vysvětlil Tomáš Němec, jehož Němcova selská mlékárna Radonice garantuje a provozuje tuto službu.

Čeští farmáři a zpracovatelé ručí za kvalitu svým vlastním jménem. Kuřata rostou ve volném chovu více než dva měsíce, zatímco ve velkochovech rostou pouze 35 dnů. Kvalita masa je tedy na úplně jiné úrovni. Internetový obchod má obrovský potenciál.

Zdroj / Foto: Hospodářské noviny

Stále ještě mladý a (snad i) krásný psavec píšící na svém blogu Krcmic.cz. Pracoval pro společnosti T-Mobile, SaveMax, Telefonica O2, Brunswick Estates, Accenture, euroAWK a Socialbakers. Založil portál Pravdu.cz. V současnosti vlastní tento web. A pracuje na tom, aby z Objevit.cz udělal další uznávaný a navštěvovaný portál.

Komentáře

Nahoru