Studie: Jaký je organický dosah a engagement příspěvků na Facebooku?

Facebook je nejúspěšnější sociální síť, která má měsíčně 1,5 miliardy aktivních uživatelů. Celkem 45 milionů firem má založenou Stránku na Facebooku, neboť prostřednictvím postů na Stránkách získávají návštěvnost na svých webech. Nová studie analytického nástroje Locowise ukazuje, zda uživatele na sociální síti zaujmou spíše fotografie či videa a jaký je skutečný organický dosah příspěvků.

Do studie bylo zahrnuto na 5 tisíc Stránek, přičemž byl prozkoumáván především dosah příspěvků a aktivita fanoušků Stránek. resource-facebook-sep-main

 

Videa zasáhnou 9,42 % publika, ale fotografie mají větší engagement

Videa zasáhnou 9,42 % z celkového počtu fanoušků Stránky a posty s odkazy na webové stránky zasáhnou 8,95 % publika. Hned za posty se umístily fotografie, které zasáhnou 7,75 % fanoušků a na posledním místě jsou textové aktualizace statusů, které zasáhnou 5,51 % publika.

Největší engagement mají fotografie, u nichž bylo aktivních 6,6 % zasažených uživatelů. Na videa reagovalo 6,53 % uživatelů, poté následovaly statusy (4,25 %) a nakonec sdílené odkazy na webové stránky (3,96 %).

Počet fanoušků roste v průměru o 0,24 %

Uživatelé na sociální síti tráví stále více času, což ukázala i skutečnost, že počet fanoušků na Stránkách stoupá v průměru o 0,24 % během jednoho měsíce. Na Instagramu je průměrný růst téměř totožný, nicméně na Twitteru je růst pouze 0,18 %.

Průměrný dosah příspěvků činí 7,91 % fanoušků a jejich průměrný engagement je 6,15 %. V praxi to zanemná, že na post na Stránkách reaguje 0,49 % fanoušků Stránek.

studie 2

Facebook reklamy používá 42,95 % Stránek

Téměř polovina Stránek (42,95 %) finančně podporuje své posty. Studie ukazuje, že Stránky platily průměrně za 30,83 % celkového dosahu jejich příspěvků. Nicméně, někteří inzerenti nevidí smysl v reklamách, kde platí za zhlédnutí, nikoliv za proklik. Jedná se o video reklamy. Pro tyto inzerenty sociální síť připravila nový způsob nákupu reklamy, a to 100% in-view impression. Inzerent tedy platí pouze v okamžiku, kdy uživatel zhlédne celou reklamu.

Další možnosti pro lepší zákaznickou podporu

Facebook představuje nástroj pro komunikaci s okolním světem, což si spousta Stránek zúčastněných studie neuvědomuje. Celkem 49 % Stránek má dokonce zakázáno posílání zpráv, tudíž uživatelé nemohou dané Stránce poslat dotaz či připomínku. Celkem 65 % tuto funkci má povolenou, nicméně 87 % zpráv je zcela bez zpětné vazby.

Facebook se snaží zlepšit zákaznickou podporu a chce přijmout Stránky, aby věnovaly svůj čas také odpovídání na soukromé zprávy. Sociální síť přidala na každou Stránku hodnocení na základě míry a rychlost odezvy na přijaté zprávy.

resource-facebook-sep-messaging

45 milionů firem používá Stránky na Facebooku

Oficiální Stránku na Facebooku má na 45 milionů firem ze všech koutů světa, a proto se sociální síť snaží funkce vylepšovat a inovovat, případně přidávat nové užitečné funkce. V posledních měsících se objevila spousta novinek na Stránkách, jejichž cílem je zlepšit a zjednodušit komunikaci s fanoušky. Nabízí například prohlížení onlina katalogu přímo na Facebooku, zpřístupnil nové cílení reklamy dle chování uživatelů na webových stránkách a podobně.

resource-facebook-sep-cta

Změny na mobilní verzi

Dále platforma pracuje na změnách vzhledu Stránek na desktopech:

  • Menší profilové obrázky
  • Jiné umístění odkazů stránky
  • Jiné umístění tlačítka Like a Share
  • Možnost prohlédnout si stránky jako návštěvník
  • Nápadnější výzva k akci
facebook-changes1-1

Nové rozmístění Stránky

Facebook se snaží neustále zlepšovat Stránky a tím poskytnout více prostoru firmám využívající tuto platformu. Můžeme se stále těšit na nové změny a předpokládá se, že organický dosah a engagement příspěvků bude jen růst.

Zdroj / Foto: Locowise, Adweek

Komentáře

Nahoru