Studie kanadské doktorky ukázala, že hry dokáží děti připravit na reálný život ve společnosti

Studie kanadské doktorky ukázala, že hry dokáží děti připravit na reálný život ve společnosti

Doktorka Kathy Sanfordová z University of Victoria v Kanadě se ve svém pětiletém výzkumu zaměřila na děti ve věku 13-17 let a na jejich vztah s hrami. Výzkum prokázal, že videohry pomáhají připravit mladé lidi na produktivní a sociálně vyrovnaný život. Na zprávu upozornil web Polygon.

„Zjistila jsem, že účastníky výzkumu velmi zajímali morální rozhodnutí, které vycházely z jejich činů ve hře. Nečekala jsem takové výsledky. Hráče skutečně zajímaly následky jejich činů a proto přemýšleli nad svými rozhodnutími,“ rekla doktorka Sanfordová.

Podle doktorky si rodiče často myslí, že hry odvádějí děti od potřeb reálného života. Dle studie je tomu však zcela naopak – hry je připravují na reálný život. Hráči dělají určité volby v hrách a pak si zapamatují dané důsledky. Jejich myšlení se později může přesunout do reálného života. Jako příklad uvádí chlapce, který hrál Guild Wars 2 a stal se klanových vůdcem. Později své nabyté schopnosti v mezilidské komunikaci prokázal při skupinovém projektu ve škole. Doktorka Sanfordová tvrdí, že hry jsou mnohem vhodnější a efektivnější pro učení dětí, než některé pasivní a lineární formy médií (např. televize).

Tým redaktorů magazínu Objevit.cz se skládá z poměrně mladých lidí, kteří psaní článků a pohybování se ve světě IT pokládají za svůj koníček, věnují se mu a tudíž mu i rozumí.

Komentáře

Nahoru