Tahle microsoftí aplikace umí překreslit vaše nákresy do použitelného UI (a dělá to zadarmo)

Na světě existují dva typy lidí – a paradoxně, nikdo o nich nevěděl do roku 2008, kdy Apple představil iPhone. Ten první typ lidí má furt nějaké skvělé „milionové nápady“, které však zůstávají jen v jejich hlavách. Druhý typ lidí je o úroveň dále a díky znalostem kódu a designu dokáží tyto nápady uvádět v realitu.

Ačkoliv se všechno kolem nás digitalizuje a technologický vývoj jde neuvěřitelně kupředu, stále tu existuje jakási mezera mezi konceptem a produktem. Jednoduše řečeno – hodně skvělých nápadů zůstává jen v našich hlavách. A tak přišel Microsoft a řekl si: “Pojďme to spravit.” a jako jeden z dalších ‘garážových projektů’ vykopl experimentální Windows aplikaci Ink to Code. A je to hodně hustý!

Vy jen programujete

Vaši aplikaci nakreslíte na kus papíru – včetně tlačítek, elementů a všeho, co tam chcete mít – a Ink to Code to převede do strojově-čitelného jazyka pro MS Visual Studio. Vy pak jen přijdete, připravíte k tomu backend a je hotovo.

Aplikace vznikla díky skupince stážistů, kteří ji vytvořili pod hlavičkou Microsoft Garage. To je společnost, pod kterou Microsoft prototypuje své nápady a zkouší nové věci. A už teď je jasné, že si tahle jednoduchá aplikace najde své uživatele.

Mnoho designérů stále konceptuje na papír

Hodně kreativní práce se stále dělá ještě starým způsobem. “U nás se stále ještě aplikace konceptují na papír,” popisuje situaci v Microsoft Garage George Matthews, manažer projektu Ink to Code. “Pokaždé, když nějaký z našich týmů chce přidat nějakou novou funkci, nejdříve si ji rozkreslí na papír a až potom se vše převádíme do počítače. Pro mě je kreslení na papír mnohem víc přirozené. A tak nás napadlo, že bychom tu digitalizaci mohli udělat ‘lepší’.”

Ukázka z Ink to Code

Ukázka z Ink to Code

Sledování Mathhewsovo dema aplikace samo o sobě vystihovalo, co v podání Microsoftu znamená ‘lepší’. Na Surface Studiu nakreslil jednoduchou aplikaci a rázem se mu z toho pod rukami stávaly elementy uživatelského rozhraní. Co nás při tom zarazilo, jak se umělá inteligence velmi obstojně pere s jednotlivými elementy a správně je identifikuje jako box pro obrázek, box s tlačítkem, box pro text a podobně. To je velmi chytré využití velmi chytré technologie.

“Inspiraci na tuhle myšlenku nám vnukli naši designéři – chtěli jsme, aby nám ukázali své koncepty a tak nás napadlo jim to překreslování zrychlit,” vypráví Matthews.

Ink to Code má potenciál zrychlit prototypování

A z pohledu profesionála, který ke své práci používá Microsoft Visual Studio se jedná o poměrně chytré usnadnění jednoho až dvou kroků při vývoji aplikace. Prostě a jistě, nemusíte si skládat uživatelské prostředí ručně a můžete se věnovat programování prototypu. Samozřejmě to ale neudělá všechnu práci za vás, stejně musíte jít do editoru a jednotlivé elementy spojit s kusy kódu tak, aby se něco dělo.

Neřeší to hlavní problém

Reálně to tedy neřeší ten výše zmiňovaný problém, kdy lidé bez znalosti kódu a designu nedokáží realizovat své nápady. Na druhou stranu evidentně od toho nejsme daleko a je jen otázka času, kdy nějaká firma využije umělou inteligenci ke spojení těchto dvou elementů – designu a programování.

Ink to Code je bezplatný experiment, tady si ho můžete vyzkoušet. Jdete do toho? 

Zdroj: Microsoft, FastCo

Komentáře

Nahoru