Dnes vyšlo 1 článků

Teleshopping

Pokud bychom měli obecně definovat teleshopping, jedná se o kategorii televizní reklamy, která se výrazně odlišuje od klasických reklamních spotů. V rámci teleshoppingu bývá představen konkrétní produkt, který je následně nabízen divákovi ke koupi za předem určenou cenu. K lepším prodejům pomáhají známé tváře, které společnosti pro teleshopping angažují. Mezi nejznámější představitele teleshoppingu patří Horst Fuchs.

Reklamní spot obvykle trvá pouze desítky sekund, naproti tomu teleshopping je většinou vysílán v souvislém bloku bez přerušení po dobu kolem 15 minut. Z toho plyne, že prostřednictvím teleshoppingu je možné představit produkt více do detailů. Produkt je exemplárně předveden a prostřednictvím mluveného komentáře se zdůrazňují jeho výhody.

Hlavní rozdíl mezi reklamou a teleshoppingem je v tom, že reklama je veřejné oznámení určené k podpoře prodeje, nákupu, nebo pronájmu. Naproti tomu teleshopping je přímá nabídka určená veřejnosti. Zákazník si může bezprostředně objednat konkrétní produkt za stanovenou částku (obvykle prostřednictvím telefonu).

Pokud má divák zájem o produkt, tak teleshopping nabízí okamžitý přímý prodej, kdežto reklama nutí vyhledat obchodníka nebo kontaktovat výrobce za účelem vytvoření objednávky.

Prostřednictvím teleshoppingu se firma snaží o okamžitou interakci diváka, aby reagoval a produkt si zakoupil ihned. Často tomu napomáhají „unikátní nabídky“.

Ukázky „unikátních nabídek“:

  • „Když si zakoupíte produkt ihned, dostanete zdarma další skvělý kuchyňský nůž s kvalitní německé oceli zdarma.“
  • „Prvních 30 zákazníků dostane slevu za včasný nákup 25%.“
  • „Pokud objednáte nabízený produkt do 20 minut, získáte jako bonus další dva výrobky od naší společnosti.“
  • „V případě, že objednáte dvě sady úžasného nářadí, získáte třetí sadu jako dárek.“

Pro televize je výhodou, že mohou teleshoppingové pořady vysílat nad rámec časových omezení stanovené pro reklamní sdělení ve vysílacím čase.

Co dodat závěrem? Snad jen to, že správná výslovnost je [TELEŠOPING].

Zdroj obrázku: https://pixabay.com/cs/ikona-hlava-profil-n%C3%A1kupn%C3%AD-ko%C5%A1%C3%ADk-1243663/

Komentáře

Nahoru