The Rag Bag: Nákupní taška, díky které Švédi darovali oblečení charitám

Myslím, že to znáte všichni. Mnozí z nás nakupují hromady oblečení, které si na sebe vezmeme jen jednou, a pak léta leží ve skříni. Po čase provedeme „čistku své skříně“, a polovinu tohoto oblečení vyhodíme, pokud nám ho není příliš líto. The Rag Bag je nákupní taška, která přiměla Švédy k řešení podobného problému. Oblečení, které nenosí, totiž darovali charitám.

Reklamní kampaně charitativních organnizací by měly přimět nenásilným způsobem ke štědrosti a pomoci. Přesně toto se podařilo švédské kampani módní značky Uniforms for the Dedicated, jejíž nákupní tašky zároveň slouží jako poštovní balíky, jejichž pomocí je možné zaslat nepoužívané oblečení charitám. Předem daná adresa a předplacené poštovné odstraňuje zásadní překážky a lidé tak nemají žádný problém nenošené oblečení charitě odeslat.

Taška převlečená za balík s předplaceným poštovným

Reklamní kampaň značky Uniforms for the Dedicated byla vytvořena agenturou“ DDB Stockolm“ a byla založena na tom, že kupujícím dala možnost ulehčit svému svědomí tím, že staré oblečení nevyhodí ani nespálí, ale zašlou ho těm, kteří ho mohou potřebovat. Nákupní taška, ve které si zákazníci odnesou nové oblečení se totiž po převrácení naruby stane balíkem s předepsanou adresou  některé z charit s tím, že poštovné je již předem zaplaceno.

d69c9947-ac0a-4a88-a7ea-1dd68015fc6e-623x468

Reklamní kampaň s heslem Daruj něco starého pokaždé, když si koupíš něco nového použila dvě barvy, a to černou a bílou. Bílá znázorňuje něco nového a černá znázorňuje něco starého, čeho se budou chtít zákazníci zbavit.

Možnost využití i pro ostatní obchodní řetězce

Kampaň si ve Švédsku získala velký mediální zájem a rozproudila se tak debata ohledně dané problematiky, která navýšila šanci na úspěch. Dokonce byla vytvořena webová stránka, na které si danou tašku mohly objednat i ostatní obchodní řetězce. Celkově se již rozdalo zhruba 600 tisíc těchto tašek převlečených za poštovní balíky. Navíc byla zmíněná kampaň v loňském roce oceněna stříbrem v kategorii Experiential & Shopper Marketing na Epica Awards.

Co myslíte, nebylo by zajímavé něco podobného zavést i u nás? Co si o kampani myslíte? Napište nám své názory :-)

Zdroje: psfk.com, theragbag.se

Zajímá se o Internet, optimalizaci webů a nové trendy v oblasti IT. Má ráda cestování, Skotsko, dobrou hudbu a své Donské sphynxe, kteří jí při psaní často dělají společnost. Stále hledá nové výzvy a každý den se probouzí s úsměvem, protože vždy může být líp, ale i hůř. Ráda Vám zprostředkuje informace, které Vás budou zajímat a bavit.

Komentáře

Nahoru