The Walking Dead: Survival Instinct – instinkt to zahodit

[raw][hodnoceni][/raw]

[raw][/raw]

Žánr: akce, 1st person akce
Platforma - PC/ PS3/ X360
Forma: placená
Multiplayer: ne
Vydání - 19.03.2013
Vývojářihttp://www.terminalreality.com
Autor recenze - Gamesblog

Po prvních náznacích špatných prognóz jsem byl u tohoto pokusu o herní prequel oblíbeného tv seriálu prozíravý a titul si jen zapůjčil. To je vlastně první změna s tím seriálem od výborné adventury The Walking Dead od Telltale Games. Ta se totiž inspirovala v komiksu. Jenže Survival Instinct je už jen prachobyčejná přežívací střílečka z prvního pohledu, která doslova zpackala úplně všechno, na co sáhla.

Minimální požadavky

OS: Windows® XP SP3/Windows Vista®/Windows® 7/ Windows® 8
CPU: Core 2 Duo E7300 2,66 GHz nebo AMD Phenom II X640 Dual-Core 3,2 GHz
GPU:  Radeon HD 5770 nebo GeForce GTS 450
HDD: 9 GB
RAM: 4GB of system memory
DX: DirectX 9.0c (včetně) nebo vyšší

Staromódní kabátek – no to snad ne

Naprosto ohyzdná a zastaralá je grafika a vůbec celý styl hry, jasně svázaný tím, že jej tvůrci přizpůsobili ( a ještě špatně) výhradně na konzole, kde také cítí největší odbyt (ten ale asi nebude). PC verze je tak škaredá, na dnešní dobrý průměr s hrubými texturami a velmi jednoduchými modely objektů v prostředí, které tvoří vlastně jeden ale extrémně úzký koridor.

Ke hříchu věci navíc většinou bez možnosti více cest kupředu. Ostatně celá kampaň postrádá jakoukoli formu multiplayeru a zabere jedno slabé odpoledne, prý 4-5 hodin. Mě se neptejte, já hru asi po necelých dvou hodinách znechuceně odložil. To už se fakt nedalo!

Jedna velká nuda – vykrádačka dobrého jména

images (9)Nejhorší ale je, že okamžitě po úvodu a stále i dále cítíte ze hry velkou nudu, chabý příběh a nulovou motivaci a zaujetí pro další postup. Hra prostě nedokáže více vtáhnout do děje a co se v ní stane, to je vám většinou srdečně jedno. Ano, na nějaká těžká rozhodnutí tu narazíte, ale většinou jen v podobě, koho z party dále s sebou vzít do vozu s omezeným místem k sezení, jenž vás sám vozí mezi úrovněmi.

Za celou dobu jsem také nebyl schopný nějak více proniknout do chování zombíků, které je zcela nevyzpytatelné. Kolikrát vůbec nezaregistrují hluk v jejich blízkosti. Ale že zcela ignorují svit baterky namířené přímo do ksichtu, to už mě hodně trefilo! Někdy mě zase spatřili neomylně na delší vzdálenost, i když jsem potichu našlapoval a kryl se.

Vývojáři neměli peníze nebo nápady

Jejich tvář zdobí stále se opakující 3-4 obličeje, jejich mrtvoly po chvíli zcela zmizí a podobně je nadabovali snad jen dva herci. Přitom bych na hře pochválil jen namluvení ústředních hrdinů herci ze seriálu a drobnou interaktivitu prostředí skrze zavírání dveří, a mnoho zajímavého materiálu a zbraní na sběr. Jenže to dnes už nestačí.

Stereotypní prohledávání generických městeček pro benzín a munici za chvíli omrzí, protože příběh kromě občasných rozhovorů skoro nic jiného ani nenabídne. Tady toho stále dost chybí (třeba intro pro neznalé, nebo nohy hlavní postavy…) a to co je, to je plytké a prázdné.

Osobně se velmi divím, jak si Activision ještě dneska dovolí takovýto paskvil vůbec vydat. A to ještě za plnou palbu jako u AAA her! Šikulové v Telltale se musí smát, až se za břicho popadají! Měla to být pro ně nová konkurence, jenže nakonec to je jen neskutečně podprůměrný a zbastlený pokus o survival akční střílečku, jenž ale doplácí na ničemný scénář, plytký příběh, generickou a nudnou hratelnost, stejně jako na minimální obsah a zastaralý vizuál.

Ne ne, i pokud jste velcí fanoušci všeho kolem Walking Dead, tak odSurvival Instinct ruce pryč! Ta hra si nezaslouží snad ani výprodej…

Komentáře

Nahoru