TIME MANAGEMENT: 5 tipů pro líné podnikatele

Podnikání není procházka růžovou zahradou. Pakliže opomeneme to nejpodstatnější – zisk – existuje stále velké množství věcí, které je nezbytné udělat, zařídit a provést. Aby toho nebylo málo, s každým vyřešením problému přichází spousta nových úloh, jichž jste si doposud nevšimli. Dříve či později zjistí i byznysmeni pracující 12 hodin denně, že takhle to dál nejde. Jak nad tím vyzrát? Snadno – buďte línější podnikatel!

time management

Naučte se organizovat svůj čas.

Člověk má pouze jeden mozek a dvě ruce. Každý den se mu na konto načítá 24 hodin, které by měl využít co nejefektivněji. Není důležité pouze to, co děláte, ale také jak dlouho to děláte. Budete-li několik měsíců v kuse pracovat den co den minimálně dvanáct hodin, pomalu a jistě se blížíte k absolutnímu vyhoření. A vedle toho zjistíte, že dvanáctihodinová práce denně vede ke snižování kvality a efektivity. To jsou dva hlavní důvody, proč byste měli změnit postoj k budování byznysu.

Chcete-li se jednou objevit na žebříčku úspěšných manažerů, neznamená to, že budete zarputilým workoholikem. Měli byste si uvědomit, že o vašich kvalitách rozhodují výsledky a efektivita, nikoliv délka pracovní doby.

Pakliže jste se pustili do podnikání a chcete se jednoho dne dočkat svobody a pasivního příjmu, následující řádky vám ukážou zlatou střední cestu.

time management

Vše, co potřebujete, je lepší time management.

1. Práce, která není důležitá, odsuňte na druhou kolej

Člověk se těžko vzdává práce, i když pro něj není nijak důležitá. Přestože nestíháte a stále někam spěcháte, považujete se za efektivního dříče, přičemž opak je pravdou. Je obecně známo, že 80 % bohatství plyne z pouhých 20 % práce. A to je důvod, proč byste měli přestat říkat: „Nemám na nic jiného než práci čas.“ Pokud patříte mezi „workoholiky“, kteří nemají čas si udělat i na jiné aktivity, zanalyzujte si denní čas. Jak využijete 24 hodin? Kolik hodin věnujete spánku, jídlu, telefonátům, chatování s přáteli, surfování na internetu? Kolik hodin se bavíte nedůležitými věcmi a kolik hodin skutečně pracujete? Spousta lidí, která tvrdí, že pracuje 8 až 10 hodin denně, ve skutečnosti pracuje maximálně 6 hodin denně.

time management

Dělejte jen to, co je důležité.

2. Dělejte vše na poslední chvíli

Představte si, že musíte sepsat tiskovou zprávu během hodiny. Samozřejmě, že to za hodinu zvládnete. A pokud byste na sepsání tiskové zprávy měli 20 hodin, potom vám to bude trvat 20 hodin. Toto vše je založeno na Parkinsonově zákoně, kde „práce expanduje tak, aby zabrala čas, který je k dispozici na její dokončení“. Chcete být skutečně efektivní? Chcete zjistit, jak dokážete efektivně pracovat? Vezměte si práci, která vám zabere normálně kolem hodiny a půl času. Nicméně do její realizace se pusťte až půl hodiny před deadlinem. Budete překvapeni, co dokážete.

time management

Všechny velké úspěchy vyžadují čas.

3. Trénink dělá mistra

Jste v polovině své práce, ale dostali jste chuť na kafé či něco dobrého? V takovém případě si tělo učíte na špatný zvyk. Můžeme to přirovnat k tréninku štěněte. Učíte ho na povel „lehni“, ale i přesto mu dáte odměnu, i když dělá mrtvého brouka – to je špatně. A stejně tak je špatně, když od práce vstanete. Potom vám původně dvouhodinová činnost zabere tři hodiny. Odměnu si tedy dopřejte až po dokončení práce. Vypněte mobil, nic jiného nevnímejte, ani si ničeho jiného nevšímejte, dokud danou práci nedokončíte.

time management

Nevstávejte od práce dříve, než ji nedokončíte.

4. Energii vložte do užitečných činností

Ráno vstanete, posnídáte a prostřednictvím telefonu zjistíte, co je nového na internetu. Přečtete si virální článek, podíváte se na virální video, vyzkoušíte nové aplikace. A když už jste v online světě, nezapomenete prozkoumat zeď na Facebooku. Než se vzpamatujete, hodina je pryč a opět nestíháte. Pokud chcete řešit nové firemní logo, novou webovou stránku či jiné důležité věci, musíte si ujasnit tento hlavní cíl a ostatní nepodstatné hlouposti z hlavy vypustit. Uvědomte si, jaká činnost má pro vás přínos a jaká ne. To, že si prohlédnete nový videoklip na YouTube vám zisk nepřinese.

time management

Čím nejvíce ztrácíte čas?

5. Vyvarujte se osobním schůzkám

Jedna schůzka v kavárně, druhá v kanceláří, třetí u oběda. Skutečně musíte chodit na schůzky osobně? Není možné vyřídit náležitosti prostřednictvím telefonu či e-mailem? Ideálním řešením může být také videokonference přes Skype.

Pakliže je osobní schůzka nevyhnutelná, můžete se inspirovat u Bobba Harrise, který osobní schůzky doslova nesnáší. A když už se některé nevyhne, musí znát dopředu program schůzky a čas, který protistrana vyžaduje. Tento čas zkrátí na polovinu a původně půlhodinová schůzka mu zabere jen 15 minut.

time management

Osobní schůzky vyškrtněte, můžete je řešit telefonicky a e-mailem.

Jste to vy, kdo podnikáte a kdo řídí váš byznys. Jste to vy, kdo se do této práce pustil. A jste to vy, kdo řídí svůj čas. Buďte sice líný podnikatel, nicméně mnohem efektivnější. Úspěch a zisk nezáleží na tom, kolik hodin vám zabere práce, ale jaké budou výsledky.

Zdroj: Money crashers / Scheduling Software Review

Komentáře

Nahoru