12 tipů od top email specialistů na direct emailing

12 tipů od top email specialistů na direct emailing

Konkurence je v dnešní době veliká a získat nové zákazníky je mnohdy problém. Částečně vám v tom může pomoci direct e-mailing. Jen je třeba k tomu přistupovat trochu jinak, než všichni ostatní. Rady nám pomáhali dát dohromady specialisté na direct emailing z Traffic7.cz.

1. Personalizace

A tím je myšleno nejenom to, že do emailu vložíte jméno uživatele. Ale že jej také převedete do jazyka příjemce. Je to teenager? Pak mu tykej! Je to majitel větší firmy? Jděte primo k věci a hlavně snažte se zmínit alespoň několik informací o firmě, kterou oslovujete.

Je to jako když jdete na osobní schůzku. Také nejspíše nepůjdete za ředitelem firmy s tím, že uděláte akvizici za desítky milionů a přitom ani neznáte jméno firmy.

Jestliže chcete získat nového klienta a nebo zaujmout jeho pozornost, musíte se na to trošku připravit. Ano, u rozesílek klasických newsletterů nemůžete každý mail psát zvlášť, protože byste nad tím strávili dva lidské životy, ale měli byste být schopni odhadnout chování různých cílových skupin. A podle toho tvořit vaši rozesílku na míru. Pár ukázek máte níže:

Screenshot_8 Screenshot_5

O tom, jak by váš newsletter mohl vypadat, si můžete přečíst v tomto poučném článku: http://dzineblog.com/2013/03/design-quality-newsletters-websites.html

2. Lidé stále maily čtou

A sice, i když počet zpráv, které byly označeny jako spam, každoročně stoupá, lidé je i přesto překvapivě docela hojně otevírají. Podle průzkumu z Messaging Anti-Abuse Working Group 46 % respondentů daný spam otevře. A celých 11 % klikne i na odkaz obsažený v těle zprávy.

A teď se zamyslete – kdo z vás by nechtěl mít podobnou úspěšnost? Jak je tedy možné, že má spam takovou účinnost? Protože vyzívá k akci. Je naléhavý. Říka přesně, co máte udělat a proč. Zkoušeli jste se někdy zamyslet nad tím, zda i tohle obsahuje sdělení, které posíláte svým zákazníkům?

Říkáte jim, kam mají kliknout? Proč by měli klikat přesně tam, kam chcete? A dáváte jim nějaké ultimátům? Říkáte jim, proč to musí udělat teď? PRÁVĚ TEĎ?!

Jedna taková malá rada: Zkuste třeba rovnou uživateli vysvětlit, že když tento email odloží na později se slovy, pak to udělám, již nikdy to neudělá. Zapomene a přijde tak o možnost získat tento produkt s 50% slevou.

3. Buďte vždy konkrétní

Vysvětlujte vždy přínos. Nečekejte, že uživatel vždy sám pochopí, jak je váš produkt skvělý. Musíte mu to sami říci, pomoci mu pochopit, proč by se měl zrovna tento televizor, v čem je výjimečný. Čím se liší. A hlavně, když už tohle budete dělat, tak….

4. Pokud to jde, uvádějte reálné příklady

Nic nepomůže lépe pochopit podstatu věci, jako když dáte příklad ze života. Zkuste se zamyslet nad tím,při jaké příležitosti by příjemce vašeho sdělení měl váš produkt použít. Dám příklad.

Když budete prodávat dárková balení čokolády a nebo třeba prádlo pro ženy, není nic jednoduššího, než připomenout, že se blíží Valentýn. A k tomu se váže další bod.

6. Vždy si najděte důvod

Vždy se snažte vaši konkrétní akci napasovat na nějakou reálnou událost. Vánoce. Valentýn. Víte třeba, kdy má daný uživatel narozeniny? Připomeňte se mu a rovnou mu řekněte, že by taky mohl obdarovat sám sebe.

7. Nebuďte stereotypní

Spousta rozesílek se časem až příliš nápadně podobá jedna druhé. Tomu se snažte vyhnout. Je to jako kdybyste byli s partnerem ve vztahu 10 let a stále mu říkali ta stejná klišé o lásce. Časem jej to začne iritovat. Pokud tedy vidíte, že proklikovost mailů klesá, efektivita kampaní se nezlepšuje, tak….

A také v rozesílkových mailech nemluvte jen o vás a vašem byznyse. Snažte s uživateli poradit, pomoci, říci mu něco, co ještě neví. A mezi to napasujte vaše reklamní sdělení. Nesnažte se vést monolog.

Pár dalších rad najdete také na: http://blog.hubspot.com/marketing/guide-creating-email-newsletters-ht

8. Něco změňte a experimentujte

Jak jinak chcete totiž přijít na jádro pudla? Jak chcete zjistit, kde vězí problém, když nebudete zkoušet i další nové věci? Marketing je o hledání cest. Nebojte se tedy hledat a rozhodně se nebojte čas od času experimentovat. Uvidíte, že časem si najdete vaši vlastní cestičku.

9. Raději více

Snažte se svou databázi kontaktů co nejvíce rozčlenit na jednotlivé segmenty. A pro každý segment připravte vlastní personalizovaný email. Eliminujete tak riziko, že se vaše zpráva kompletně mine účinkem. Ale zase myslete na na to, že…

10. Někdy méně je více

Snažte se uživatele nezahltit příliš mnoho sděleními. Měsíčně přistane uživatelům ve schráncepřes 400 emailů s obchodními nabídkami. Počítejte tedy s tím, že jakmile budete zásobovat uživatele

11. Pracujte i s lidmi, kteří se chtějí odhlásit

Napadlo vás někdy, že se zeptáte uživatele, který se jde odhlásit z vašeho newsletteru, že se jej zeptáte také na to, proč se se chtějí odhlásit? A zkoušeli jste jim vysvětlit, proč by  to neměli dělat? Třeba tak, že jim vysvětlíte, že každý měsíc rozdáte slevy na produkty v hodnotě několika stovek tisíc a byla by tedy škoda, aby pak někdy o takovou akci přišli….

12. Obrázky se nemusí zobrazit

Každý emailový klient váš email zobrazí trochu jinak. Emailový klient vaše obrázky může blokovat a tak se uživateli nezobrazí prakticky vůbec nic a nebo jen změť nějaké zdrojového kódu. Opět – snažte se tomu předcházet odkazem na webové stránky, kde se mu již zobrazí celý obsah zprávy, jak jste si jej nadesignovali. Postačí vám k tomu tato jedna zpráva.

outlook_pictures

Tým redaktorů magazínu Objevit.cz se skládá z poměrně mladých lidí, kteří psaní článků a pohybování se ve světě IT pokládají za svůj koníček, věnují se mu a tudíž mu i rozumí.

Komentáře

Nahoru