Tipy pro začínající desigéry / vývojáře

Tipy pro začínající desigéry / vývojáře

Mike Tempest, designér, vývojář a fotograf, se rozhodl podělit se o některé důležité myšlenky, které mu sdělilo mnoho lidí, když i on v oblasti vývoje a designu začínal. Možná nejsou všechny úplně správné, ale aspoň některé z nich vám mohou dát malou radu, jak přistupovat k určité situaci, na kterou v průběhu několika let každý začínající vývojář nebo designér narazí.

Škola sama vám práci nezajistí

Ačkoli je škola (potažmo univerzita) skvělá pro výuku některých náležitostí z designu a vývoje, ve skutečnosti vám tyto znalosti nezajistí práci. Trh práce pro studenty přicházející přímo z univerzit/vysokých škole je nejvíce konkurenceschopný. Takových vystudovaných, jako jste vy, je jednoduše mnoho, takže se musíte snažit odlišit od ostatních žadatelů o práci. A to nejlépe tak, že budete v něčem lepší.

Už během vysoké školy je ideální čas vybudovat si své portfolio. Zaměstnavatelé chtějí vidět příklady vaší reálné práce a ve skutečnosti jim to dokáže, že něco umíte, mnohem lépe než váš vysokoškolský diplom.

Pokud nemůžete najít nikoho, pro koho můžete pracovat, přijďte s konceptem nějakého projektu. Pokud jste designér, vytvořte plakát vaší oblíbené skupiny, proveďte redesign webu, který se vám líbí. Pokud jste vývojář, vytvořte nějakou aplikaci – například mobilní, nebo přemýšlejte o pluginu, který by mohl být užitečný.

Je v pořádku říci NE

To je jedna z věcí, kterou mnoho lidí na začátku své kariéry nechápe. Pracovali by bez ustání, práce je totiž dokonce i baví, mají chuť se zlepšovat, nevadí jim dělat přesčasy. Ale i tahle fáze jednou přejde. Důležité je, aby přešla dříve, než budete dokonale zničeni.

Existuje tedy jedna věc, kterou musíte pochopit. A to, že je naprosto v pořádku odpovědět na požadavky svých klientů jednoduše NE. Existuje celá řada důvodů, proč můžete být mnohem produktivnější, když budete říkat ne, než kdybyste se všemi požadavky souhlasili.

Nezapomínejte na detaily

Detaily jsou ty části projektů, které zpozorují vaši kolegové. Vy si jich obvykle nevšimnete. Přesto ale určují potenciál a vizi vašeho projektu, který máte jako designér nebo developer.

Udělejte tedy vždy krok zpět a opravdu přemýšlejte o každém detailu, který váš projekt obsahuje. Času bude vždycky málo, termíny se na vás vždy budou řítit neskutečnou rychlostí. Nicméně pokud můžete přidat aspoň jednu jedinou věc, která váš projekt vylepší natolik, že si o něm všichni řeknou, jak je pěkný, stojí to za to. I když máte na krku časový limit.

Vždycky zde bude někdo lepší než vy

Pokud chcete postupovat a stát se lepším designérem nebo developerem, je zde něco, co musíte právě teď udělat… Dejte své ego stranou!

Přijímejte každou poznámku a radu, i kritiku. Nikdy nebudete v ničem úplně nejlepší, vždycky bude někdo, od koho budete moci čerpat znalosti, které ještě sami nemáte. Pokud máte velké ego, pouze vás to omezuje v postupu nahoru.

Nic nesdílíte, nic nedostanete

Nebojte se podělit o své nápady, zpětná vazba je velice důležitá. Pokud (třeba i na internetu) získáte kritiku na svou práci, bude vás to jenom zlepšovat v tom, co děláte. Může vás to dokonce hodně nakopnout k tomu, abyste na sobě začali pracovat. Možná je trochu stresující, když získáte první zpětnou vazbu, která je negativní, ale neotáčejte se zády, i negativum lze využít ve svůj prospěch.

Doufejme, že výše uvedené vám dalo pár věcí nebo vás přinutilo se zamyslet, snad jste si něco odnesli. Ale ještě jedna rada na závěr. Hlavní je, abyste svoji práci dělali s láskou a nadšením. Nemyslete vždy na peníze v kapse nebo tučné konto bankovního účtu. Užívejte si to, co děláte.

Zdroj: medium.com

Dlouholetá podpora týmu.

Komentáře

Nahoru