Tisková zpráva: Tisková Zpráva: Internet Press Media

Pravidla psaní PR článků a tiskových zpráv

PR články komerční sdělení a Tiskové zprávy jsou nástrojem oboru zvaným Public Relations PR (vztahy s veřejností) spadají do oboru Media Relations. Každý, kdo se snaží napsat a vydat PR článek, komerční sdělení nebo tiskovou zprávu, jedná s úmyslem posílit vztahy s veřejností, popřípadě něco sdělit. Tvorba PR článku komerčního sdělení nebo tiskové zprávy a jejich vydání do tištěných periodik má na starosti marketingový manažer, ve větších společnostech PR manažer nebo tiskový mluvčí. Pokud autor napíše špatně formulovaný PR článek nebo tiskovou zprávu, takový PR článek nebo tisková zpráva končí v koši většiny novinářů. Pokud má PR článek komerční sdělení nebo tisková zpráva plnit svůj účel, musí být tvořena podle přesných pravidel. Pokud tato pravidla podceníte, jsou peníze za PR zprávy vyhozenou investicí.

public_relations

Nevíte si rady se sepsáním PR článku nebo Tiskové zprávy, obraťte se na redakce@aktualitycz.cz, zde pracuji zkušení novináři, kteří Vám rádi poradí nebo tiskovou zprávu sepíšou a poradí kde ji vydat.

Cíl tiskové zprávy – zaměřte se na správná média

Ještě před tím než začneme PR článek komerční sdělení tiskovou zprávu psát a tvořit musíte najít smysl takového PR článku nebo tiskové zprávy. Znáte-li smysl, znáte i skupinu čtenářů. Znáte i periodika, která čtenáři Vašich PR článků či tiskových zpráv čtou. Teď se musíte pokusit PR článek nebo tiskovou zprávu do požadovaného periodika prosadit. Za pokus to určitě stojí, tisková zpráva je nástrojem Vaší propagace.

Nevíte si rady se sepsáním PR článku nebo Tiskové zprávy, obraťte se na redakce@aktualitycz.cz, zde pracuji zkušení novináři, kteří Vám rádi poradí nebo tiskovou zprávu sepíšou a poradí kde ji vydat.

Cíl PR zprávy, teď potřebujete PR nástroj

Zasláním PR článku nebo tiskové zprávy do redakce správného periodika naše úsilí nekončí. Od vydání PR článku či tiskové zprávy Vás dělí ještě jeden bod a tím jsou novináři. Ano, jsou to jen a pouze novináři, kteří rozhodují, zda se PR článkem či tiskovou zprávou, zaslanou na jejich e-mail, budou vůbec zabývat. Proto musíte PR článkem či tiskovou zprávou v prvé řadě zaujmout novináře. Máte zájem, aby Vaše PR zpráva byla přečtena, aby zaujala tiskové centrum nebo novináře. Pište PR článek nebo tiskovou zprávu, tak aby se nejednalo o běžnou informaci, kterých je na každém webu přehršel. Musíte PR článek nebo tiskovou zprávu napsat, tak aby se jednalo výhradně o text určený novinářům, kteří jej mají za úkol zveřejnit.

Nevíte si rady se sepsáním PR článku nebo Tiskové zprávy, obraťte se na redakce@aktualitycz.cz, zde pracuji zkušení novináři, kteří Vám rádi poradí nebo tiskovou zprávu sepíšou a poradí kde ji vydat.

Jak svou PR zprávou zaujmout novináře

Nejdůležitější je vymyslet zajímavé téma. Přestože je PR článek nebo tisková zpráva důležitá pro autora,  novináře zaujme pouze ta část zprávy, kterou nakonec čtete online na webu nebo v tisku. Většina ostatních PR článků nebo tiskových zpráv končí v koši. Uvědomte si, že naprostá většina PR článků či tiskových zpráv je psána stroze, nezaujatě a bez nápadu. Tyto PR zprávy postrádají pointu, případně formální úpravu, nebo je cítit evidentní zájem o protlačení reklamy. Strategickým bodem každého PR článku nebo tiskové zprávy je vystihnout zajímavé téma. Prvním patrným místem každé zprávy je titulek – jak pro novináře, tak i pro čtenáře. Pokud novináře nezaujmou první tři věty v PR článku či tiskové zprávě, můžete si být téměř jisti, že zbytek textu ani nedočte. Proto naše doporučení je pište PR články případně tiskové zprávy, které mají pointu, dodržujte formální úpravu psaného textu a vložte do tiskové zprávy pokud možno příběh.

Nevíte si rady se sepsáním PR článku nebo Tiskové zprávy, obraťte se na redakce@aktualitycz.cz, zde pracuji zkušení novináři, kteří Vám rádi poradí nebo tiskovou zprávu sepíšou a poradí kde ji vydat.

Rádi bychom vám nabídli prostor pro vaše tiskové zprávy. Pokud chcete, abychom o vás dali vědět, případně o vaší slevové akci, pořádané konferenci, novém produktu a podobně, můžete nás kontaktovat na emailovou adresu redakce@objevit.cz.

Komentáře

Nahoru