„Tlustý Žid“: Sociální média ztrácí dech

Internetová hvězda – Josh Ostrovsky – přichází s vydáním své nové knihy. V internetovém světě je Josh Ostrovsky proslulý zejména pod přezdívkou „Tlustý Žid“ (v angličtině The Fat Jew). Jonathan Wells, redaktor magazínu The Telegraph, instagramového komika vyzpovídal, aneb jak internet z uživatelů dělá divné lidi.

„Narodil jsem se ještě dávno před internetem,“ řekl Josh Ostrovsky. „Ale mám pocit, že skutečný svět bude mít obrovský comeback.“

fatjewheader_3487837b

Tlustý Žid

Možná jste o Joshovi už slyšeli, ale pravděpodobně ho znáte pod jeho tupou přezdívkou „Tlustý Žid“. Pod přezdívkou je známý po celém světě jako komik na Instagramu, komentátor popové kultury a alternativní podnikatel. Sám sebe prohlásit za celebritu na Z-Listu.

„Měl jsem partu přátel,“ komentuje Ostrovsky to, jak získal přezdívku, „a všichni jsme měli přezdívky. V partě byl Black Dave, Stupid Tommy a já jsem byl Fat Jew. Přezdívky k nám přišly velice přirozeně.“

Tlustý Žid chová k internetu jak lásku, tak i nenávist. Když má dobrý den, baví svou celosvětovou fanouškovskou základnu (na Instagramu má 6,5 milionu sledujících) vtipnými postřehy a šíleným humorem. Když má špatný den, bere jako útočnou zbraň kontroverzní humor, kritiku a trolování.

„Vždy jsem chtěl využívat sociální média jako platformu, kde budu rozesmávat lidi. Určitě to znáte, máte špatný den, sedíte v metru na cestě do práce a chcete si nějak den rozveselit. Stačí si mě přidat na Instagramu. Internet je jedno velké sociální médium, které podpoří reálné projekty.“

ScreenHunter_2

Někdo využívá internet ke všemu, nicméně, Ostrovsky nemá nadměrné využívání internetu a moderních technologií v lásce. Touží spíše po face-to-face sociální interakci a skutečně lidském kontaktu. Z větší části se vyhýbá chatování a sociálním médiím, raději cestuje, aby se potkal s novými lidmi.

„Billboard, na kterém mám tanga ze sušeného hovězího masa…“

„Co je legrační, že miluji billboardy a klasické formy reklamy,“ prozradil Tlustý Žid. „Problém internetu je, že vše je na jedno použití. Lidé zapomenout cokoliv, co vidí méně než tři sekundy. Když mě dáte na billboard, na kterém budu mít tanga ze sušeného hovězího masa, budete se na něj dívat déle než tři sekundy. Budete sedět v provozu, dívat se na to a zapamatujete si mě. Ale pokud rolujete na sociálních sítích, stejný obrázek vám unikne. Internet je skvělá platforma a snadný způsob, jak dostat zpětnou vazbu, ale nikdy se dané věci fyzicky nedotknete.“

Zda bychom se chtěli či nechtěli dotknout Ostrovského v tangách je diskuze na jiný den. Celebrita sociálních médií je nadále přesvědčená, že by se na internet neměl silně spoléhat.

ScreenHunter_3

Sociálním médiím dochází dech

„Sociálním médiím dochází dech. Budeme se pomalu přesouvat z internetu do reálného života. Existuje spousta fotografií západu slunce, lidé si fotí snídaně. Ale kdo chce vidět moji snídani na internetu? Nikdo! Takže si myslím, že lidé toho začínají mít tak trochu dost. Skutečný život není tak pomíjivý.“

Josh Ostrovsky má 33 let a je znepokojený s tím, že jeho generace funguje zejména na sociálních dovednostech.

„Myslím, že lidem sociální dovednosti spíše škodí. Zejména generace narozená po roce 2000 má podivné společenské dovednosti. Seznamují se pouze přes sociální sítě, mají spoustu přátel (opět jen na sociální síti) a když je potkáte v reálném životě, neusmějí se a jsou divní.“

ScreenHunter_4

„Oni nevědí, jak mají mluvit či udržet konverzaci v reálném životě. Jsou podivnými mutanty. Mutanti, kteří žijí v mama hotelu. Lidé ztratili schopnost komunikovat mezi sebou, což není dobré. Takže, když jsem začal propagovat svou knihu přes internet, šel jsem také přes tuto cílovou skupinu.“

Ve své nové knize Josh Ostrovsky líčí období, kdy platil za prostitutky a kdy zachraňoval mladého jelena. A to jsou jen dva příklady toho, co kniha kybernetického vtipálka, který opouští digitální svět, zahrnuje.

„Napsal jsem knihu, protože jsem chtěl vydat něco, co můžeme fyzicky držet.“

„Podívejte se, internet nikdy nezanikne. Tato technologie je stále menší a menší a jednoho dne bude mikročip ve vaší oční bulvě. Ale co se týče interakce a socializaci, nechci být na internetu. Chci mít skutečné lidi kolem sebe. Chci, abych s nimi mohl skutečně mluvit.“

ScreenHunter_5

„Nemám problém s lidmi, kteří na mě křičí: „Ten chlap mě nasral, pojďme mu spláchnout hlavu do záchodu.“ Také nemám problém s tím, když žena řekne, že jsem krásný a chtěla by mít se mnou dítě. Chci silné reakce. Podivným vedlejším produktem této slávy je, že mladí lidé mě uráží a říkají věci jako: „Děkuji, že to děláš. Je okey, že jsi tlustý.“ nebo „Je cool být Žid.““

Ačkoliv Tlustý Žid preferuje reálný život, internet mu přinesl hodně zkušeností a příležitostí, které tu před padesáti lety nebyly. Internetové stránky jako Kickstarter či Indiegogo usnadní setkání dvou velkých lidí – toho, komu to pálí, a toho, kdo investuje. Je tedy otázkou, zda internet je prokletí či spása.

„V současné době si můžete založit společnost, která bude vyrábět lyžařské boty pro leguány. A bude to fungovat. Lidé kupují a financují nejbláznivější věci. Začněte vyvíjet aplikaci, která pomůže, aby se setkali lesbické astronautky. Můžete to prodat za miliony dolarů. Je to ale dobré, nebo divné?“

Možná má Tlustý Žid pravdu, že je nejvyšší čas odejít.

„Rád bych byl na vrcholu slávy a potom bych jen tak zmizet. V době, kdy by po mě byla největší sháňka, bych prostě zmizel. A nikdo by mě nenašel. O pět let později by reportér sledoval, jak jeho dcera hraje basketbal v Baltimoru a její trenér vypadá jako Tlustý Žid. Bylo by to neočekávané a bláznivé.“

Zdroj / Foto: Telegraph

Komentáře

Nahoru