TNT rozváží zásilky pomocí elektromobilů
Elektromobily nejsou ničím novým. Vždyť s tímto nápadem přišel už chorvatský vynálezce Nikola Tesla. Ale teprve teď, když se zásoby ropy tenčí, se začínají postupně využívat v běžném provozu. Jsou ekologičtější, tišší a připravují nás na budoucnost. A ekologickou cestou se vydala také přepravní společnost TNT. Svůj vozový park rozšířili o dva elektromobily a staly se tak první přepravní společností, která v Česku běžně používá tento typ vozidel.
Po dvou letech testování fungují v Praze a Brně
Dva nové vozy Citroën Jumper a Citroën Berlingo křižují ulice Prahy a Brna. Abychom byli přesní, Berlingo mají v Praze, v Brně můžete potkat model Jumper, který má dojezd okolo 190 km (zhruba o 40 více než Berlingo).
To je také důvod, proč byly oba elektromobily umístěny do velkých měst. V České republice neexistuje moc dobíjecích stanic, a tak musela společnost TNT zavést novou službu jen v centrech, kde je možný dojezd k dobíjecí centrále. Podle dojezdu na jedno nabití se také vybírali oba modely. Do ostrého provozu se dostaly po dvouletém testování aut od různých výrobců.
Ekologický provoz
Proč se TNT do něčeho takového vůbec pouští? Kvůli ekologii. Jak vysvětlil generální ředitel TNT pro Českou republiku, Miloš Malaník, spousta zákazníků si přepravu elektromobilem dokonce vyžaduje. TNT od roku 2012 také využívá ekologický balící materiál, který snižuje emise oxidu uhličitého téměř o pět tun ročně.
„Kromě ekologického provozu nám elektromobily v budoucnu umožní zajištění služeb pro naše zákazníky i v centrech měst, kde do budoucna očekáváme snahu o větší regulaci provozu s důrazem na snižování emisí,“ říká Miloš Malaník, generální ředitel TNT pro Českou republiku. „V poslední době se navíc u našich zákazníků setkáváme s poptávkou po ekologicky šetrné přepravě zásilek, někteří dokonce přímo žádají přepravu elektromobilem,“ dodává Miloš Malaník.
Společnost se celosvětově snaží snižovat uhlíkovou stopu a bojovat tak o naši zemi. Po celém světě proto v současné době vlastní téměř 200 vozů s alternativním pohonem. Je tedy jen otázkou času, kdy se u nás objeví další.
Každý ze současných modelů zvládá rozvést zhruba 50 zásilek denně, většinou přitom jde o menší balíčky. Se stoupající hmotností nákladu totiž klesá vzdálenost ujetá na jedno nabití. Jakmile se vyřeší tohle, už nebude elektromobilům stát nic v cestě.
Komentáře