TOP 10 NEJHODNOTNĚJŠÍCH ZNAČEK: Na vrcholu je Apple, ale kdo je další?

Všechny firmy na světě se předhání, kdo bude lepší. Kdo nejlépe svou značku zhodnotí a usídlí se tak na vrcholu pomyslného žebříčku. Agentura Interbrand jeden takový zpracovala. Ten udává top firmy, které jsou prostě nejlepší/nejvýdělečnější/nejhodnotnější. A můžeme říct, Apple opět nezklamal.

Zajímavostí, kterou bych mohl ještě zmínit je pozice největší sociální sítě Facebooku. Kalifornská společnost si totiž oproti loňskému roku polepšila o 54%, takže celkem efektivně zas jeden rok zhodnotili svou značku. Nemyslíte? Jen pro zmínku, dostali se na slušné 23. místo ze sta.

Pořadí Název společnosti Hodnota značky Změna oproti loňskému roku
10. Amazon $37,9 miliard navýšení o 29%
9. McDonald’s $39,8 miliard pokles o 6%
8. GE $42,3 miliard pokles o 7%
7. Samsung $45,3 miliard žádný vývoj, tzn. 0%
6. Toyota $49,0 miliard navýšení o 16%
5. IBM $65,1 miliard pokles o 10%
4. Microsoft $67,7 miliard navýšení o 11%
3. Coca-Cola $78,4 miliard pokles o 4%
2. Google $120,3 miliard navýšení o 12%
1. Apple $170,3 miliard navýšení o 43%

Jak si můžete všimnou, Apple jede a vítězí. Hned v závěsu největší internetový vyhledávač Google a následně společnost Coca-Cola. Bůh ví, jak se čísla během konce tohoto roku ještě posunou.

Zdroj: BI, StartItUpInterBrand, FC

Vybírá jen ta nejlepší témata a snaží se psát tak, aby to lidi bavilo. Nezastavuje se před ničím, na rozhovory bere suprové lidi. Řídí se heslem "Per aspera ad astra", tedy "Přes překážky ke hvězdám".

Komentáře

Nahoru