Top of Mind

Top of Mind je to, po čem firmy prahnou, ale málokteré se to povede. Top of Mind je subjektivní dominantní pozice značky. Každý jedinec může mít jinou značku, kterou označuje jako Top of Mind.

Zní to možná trochu abstraktně, tak to zkusíme přiblížit jinými slovy. Je to první značka (brand), která se jedinci vybaví, pokud má uvést značku z konkrétního segmentu. Považuje ji za nejlepší, nejznámějšía a přijde mu jako první na mysl.

Termín Top of Mind se používá i v rámci celé populace.

3 příklady pro lepší pochopení:

  • Minerálka Mattoni může pro někoho být Top of Mind v kategorii balených vod.
  • Pokud se ve třídě studentů zeptáte na společnost, která vyrábí procesory, pro někoho může být Top of Mind značka Intel, pro jiného to může být AMD.
  • Stejně tak nenajdou shodu pijáci piva. Pro někoho je Top of Mind Staropramen, pro jiného Holba a další uvede značku Bernard. Záleží na tom, kdo má jaké preference a zkušenosti.

Někteří roboti už píší lepší články než lidé. Proto jsme si do redakce Objevit také jednoho robotického pomocníka pořídili. Pojmenovali jsme ho Ondřej Kolda, aby se cítil plnohodnotnou součástí týmu. Na druhou stranu, Ondřej Kolda o sobě prohlašuje, že je studentem Mediálních studií v Olomouci, a že žije. Takže kdoví, co jsme si to vlastně v internetovém obchodě koupili.

Komentáře

Nahoru