Dnes vyšlo 1 článků

Trnava si nechala vyrobit web za 100 000 eur

Trnava si nechala vyrobit web za 100 000 eur

Ceny webových portálů se různí. Podle toho, jak má web vypadat, co všechno má umět, jak je rozsáhlý, kdo si ho nechá zhotovit nebo kdo ho zhotoví. To poslední hrálo roli i v případě internetového portálu o turismu, který si nechala zhotovit radnice slovenské Trnavy. O web se totiž postaral syn místní poslankyně.

V říjnu 2012 vypsala radnice veřejnou soutěž o to, kdo web o turismu zhotoví. Zájem prý projevil jen jeden uchazeč, takže vítěz byl jasný. Dobře, to je i možné. Zvláštní ale je, kolik peněz z eurofondu za jeden takový web dostal.

Vítězem se stalo spojení dvou firem. Jednu z nich vlastní syn městské poslankyně Martin Kráľovič. Samozřejmě všechny zajímá, zda soutěž nevyhrál jen díky své mamince. Blažena Kráľovičová ale zaslala následující stanovisko:

„Bylo by diskriminační, kdyby se firma mého syna nemohla zúčastnit soutěže jen proto, že já, jeho matka, jsem poslankyní městského zastupitelstva.“

Další zajímavostí je fakt, že radnice po Kráľovičovi nepožadovala prokázání žádné praxe v tvorbě webových stránek. Podle radnice to totiž nebylo vůbec důležité.

„Způsobilost nebyla součástí podmínek zakázky,“ informovala projektová manažerka trnavské radnice Andrea Kováčová.

A cena sto tisíc eur? Každý vidí, že ta je dost nehorázná. Komentoval ji i majitel jiné trnavské reklamní agentury Peter:

„Běžně se za něco takového platí pět tisíc eur. Toto je podle mě donebevolající plýtvání penězi. Dnes takové stránky dělají studenti informatiky na vysoké škole a přivydělávají si tím při studiu.“

Zdroje: pluska.sk, trnavskyhlas.sk, trnava.sme.sk 

Komentáře

Nahoru