Tisková zpráva: Tržby elektroprodejců se vyvíjí pozitivně

Podle posledního průzkumu GfK Temax maloobchod s elektrem narostl o 4 procenta a celkové tržby na českém trhu přesáhly úroveň 63 mld. Od roku 2010 elektro celkově padalo až na 60 mld. za rok 2012. Růst hlásí i největší síť elektroprodejen v České republice. „Souhrnně za celou síť i e-shop nám v roce 2013 tržby narostly o téměř 6 procent, v korunách vyčísleno na 3,65 mld.,“ uvádí tiskový mluvčí Euronics Bohuslav Komín.

Pozitivní jsou i prognózy na letošní rok. „Předpokládáme, že trh by mohl být mírně rostoucí, cca do 3 procent,“ vidí pozitivně další vývoj prodejů výkonný ředitel Euronics David Beneš. Zatím se jeho předpoklad plní, jelikož jak leden, tak i únor byl obrat v síti Euronics na úrovni podobné té loňské.

„Stále jsme čekali, kdy se projeví negativní vliv intervence ČNB a lidé přestanou elektroniku a domácí elektro nakupovat, zatím se tak nestalo,“ komentuje situaci na trhu Beneš.

Na loňské tržby měl největší vliv segment telekomunikace a IT Nejvíce rostl segment telekomunikace, kterému vévodí chytré telefony, podle průzkumu GfK dokonce o více jak 14 procent ve srovnání s rokem 2012. „Stejně jako v předchozím roce se nejlépe prodávala značka Samsung, která představila novinku pro rok 2013 Samsung Galaxy S4 a S4 mini. Marketingovými aktivitami jsme také výrazně podpořili prodej telefonů LG,“ doplňuje Bohuslav Komín. Prodejně nejzajímavějším zůstal i nadále segment informačních technologií, kam spadají mimo jiné tablety a notebooky, který je schopen vygenerovat 30 procent tržeb celého elektro trhu. „Na konci roku jsme se zaměřili také na prodej herních konzolí, které jsou oblíbeným dárkem,“ dodává k této kategorii Komín.

V ostatních segmentech byl vývoj Euronicsu podobný jako na celém trhu, který GfK Temax zmapoval. „Kategorie fotoaparátů dlouhodobě klesá, což způsobují zabudované kvalitnější fotoaparáty v chytrých telefonech. Velká bílá technika nevykazuje nijak extrémní výkyvy, podle GfK Temax narostla o 3,4 procenta. Malé domácí spotřebiče oživují kávovary, pressovače a kuchyňské roboty, o které mají zákazníci velký zájem,“ shrnuje Komín. Kategorie spotřební elektroniky, která je pro prodejce elektra extrémně důležitá, vykázala vloni ztrátu téměř 11 procent, což je velmi bolestivé.

Nižší prodeje se však nedotkly televizorů, ale více cenově nižších produktů jako jsou DVD přehrávače, set top boxy, audiosystémy apod. „I když kategorie televizorů vykázala za celý trh mírný pokles, v naší síti jsme se na jejich prodej velice soustředili a podařilo se nám docílit celkově lepších výsledků,“ dodává Komín.

Kontakt:

PR EURONICS

MC CONSULTANT s.r.o.

Jana Holoubková

tel. 728 670 959

e-mail: jana@mc-consultant.cz

Zdroj: ČTK/Protext

Rádi bychom vám nabídli prostor pro vaše tiskové zprávy. Pokud chcete, abychom o vás dali vědět, případně o vaší slevové akci, pořádané konferenci, novém produktu a podobně, můžete nás kontaktovat na emailovou adresu redakce@objevit.cz.

Komentáře

Nahoru