Tuzex se vrací a bude prodávat online

Tuzex je proslulá česká značka, která zažívala slávu především v období československého socialismu a dočasně po Sametové revoluci. Síť obchodů, která prodávala nedostupné západní zboží, se vrací na tuzemský trh. Po několikaměsíčním jednání přechází ochranná známka a práva značky Tuzex na novou společnost Tuzex CZ, která chce oživit dávnou klasiku.

„Tuzex je jednou z posledních tradičních českých znače, které ještě čekají na své znovuoživení. Chceme s ní spojit nový koncept obchodování, který, jak věříme, řada českých zákazníků uvítá,“ řekl pro Mediar.cz Otto Fiamin, majitel společnosti Tuzex CZ.

V první fázi znovuobnovování firmy se začne zboží prodávat prostřednictvím webových aplikací, tedy pouze online. A poté by prodejní síť měla doplnit výdejní místa. Otto Fiamin uvedl, že během následujících čtrnácti dnů bude odhalený celý koncept.

tuzex

Logo značky Tuzex

„Cílem Tuzexu je změnit způsob nakupování tak, aby korespondoval s 21. stoletím. Obdobným způsobem, jako to ve svých oborech dokázaly Tesla, Zappos či Uber, se i Tuzex chystá bořit zažité zvyklosti,“ řekl Fiamin.

Náhled do historie tradiční firmy Tuzex

Založení značky Tuzex se datuje 1. července 1957. V té době představovala podnik zahraničního obchodu. Největší úspěch měla v období před listopadem 1989. Síť prodejen nabízela západní spotřební elektroniku, automobily, potraviny, oblečení i kosmetiku. Západní zboží bylo v prodejnách prodáváno buď za valuty zahraničních měn či za tuzexové poukázky, které byly známé jako bony. V praxi to znamenalo, že čeští spotřebitelé mohli západní zboží zakoupit pouze v případě, že měli práci v zahraničí. Nicméně, velmi často se s tímto zbožím obchodovalo na černém trhu.

„Nový Tuzex chce navázat na tradici této značky s využitím nových technologií,“ uvádí Fiamin. Dle jeho slov by měl online obchod nabízet nedostatkové zboží exkluzivní kvality.

Zdroj / Foto: Médiář

Každý to rád bez pravopisných chyb.

Komentáře

Nahoru