Twitter přistižen při falšování tweetů za účelem reklamy

Twitter přistižen při falšování tweetů za účelem reklamy

Možná si vzpomenete na aféru, kdy Facebook zneužil fotografií nicnetušících uživatelů k propagaci sudů lubrikantu Passion Natural Water a musel pak platit tučné odškodné, abyse vyhnul soudu. Člověk by řekl, že se z toho sociální sítě poučí. Kdepak.

Twitter byl nyní přistižen při něčem dost podobném. Předevčírem Twitter spustil nové televizní reklamy, které představují produkt širšímu publiku. Součástí reklamy na konkrétní produkt Barista Bar byly i tweety uživatelů, které se zmiňují o propagovaném výrobku – samozřejmě v pozitivním smyslu. Objevují se tweety typu „Chtěla bych si udělat skvělé latté jako v @baristabar reklamě!“ nebo „Co je to za písničku v nové @baristabar reklamě? Miluju ji!“

Vypadá to pěkně, ale uvnitř se skrývá cosi shnilého: tyto oslavné tweety jsou totiž zfalšované.

Uživatelé jsou skuteční, jen tweet nikdy nenapsali

Bystrozraký Jeff Elder ze SFGate si všiml, že tweety pocházejí od skutečných uživatelů Twitteru, nicméně na jejich Timeline se neobjevují. Uživatelé Twitteru, kteří o propagovaném produktu tedy nic nevědí nebo o něj nemají zájem, jsou ovšem nyní s produktem spojováni.

Sami uživatelé Twitteru, jejichž účty byly takto zneužity, jsou celou událostí hluboce dotčeni. „Je to znepokojivé a nemístné,“ říká jeden. „To je poprvé, co slyším o Barista Baru. Nejsem rodilý mluvčí. Nikdy jsem ani nepoužil slovo ‚parádní‘.“

Twitter již změnil jména uživatelů, kteří se objevují v reklamě s omluvou, že se jednalo pouze o beta verzi této reklamy, která byla použita omylem. Tomu napovídá i fakt, že Barista Bar je zjevně fiktivní společností, vytvořenou pouze pro účely testování nových reklam.

Doufejme, že se podobné excesy nebudou opakovat…

Zdroj: http://goo.gl/L0rT88

Komentáře

Nahoru