Ubisoft používá strojové učení k predikci chyb v commitech

Chytré využití chytrých technologií. Jedno z největších herních studií, Ubisoft, začalo využívat strojové učení k predikci chyb v kódu. A celkem jim to funguje.

Pamatujete si Watch Dogs? Hru, kde jste v roli prvořadého hackera procházeli spletitým příběhem a řešili nejdůznější problémy s chytrým telefonem v ruce. Tahle hra pěkně ukazuje svět, kde je všechno ovlivňováno technologiemi – do podobné situace se pomalu a jistě dostáváme i my. Ale ještě stále zatím hledáme její pozitivní dopady. Ubisoft, francouzská herní společnost, která stojí právě za Watch Dogs (anebo za herní sérií Far Cry), vymyslela opravdu originální využití umělé inteligence. Nechávají AI, aby proaktivně procházelo práci herních developerů a predikovalo chyby v commitech. 

Tuto novinku nazvali trefně Commit Assistant. A má za úkol upozornit vývojáře na chybu v kódu ještě před tím než ji commitnou.

Aby to fungovalo, musíte to pořádně nakrmit

Machine learning funguje na jednoduché bázi. Nasypete tomu kupu dat, on je projde a učí se z nich. Ubisoft dal Commit Assistantovi své kódy, které nasbíral za 10 let. Umělá inteligence tak prošla hotové kódy, předešlé chyby, které v nich byly a jak se dané chyby debugovaly. Na základě těchto dat nyní může predikovat, kdy a jak udělá programátor chybu, která by mohla vyvolat jeden z podobných bugů jako byly ty v minulosti.

Asi byste očekávali, že vývojářská firma velikosti Ubisoftu se s chybovostí kódu a bugy nějak nepotýká. Už jen proto, že při takových megalomanských projektech, které firma zastřešuje by mohlo řešení jednoho bugu spolknout relativně mnoho času (Ubisoft uvádí, že až 70 % developera je jen o debuggování).

6 z 10 chyb to zachytí

Nicméně použití umělé inteligence tak může ulehčit práci vývojářům a zrychlit celkový progres na projektech. GameIndustry.biz vyzpovídalo ředitele R&D oddělení, Yvese Jacquiera, který uvedl, že AI může ušetřit programátorům až 20 % času. Ubisoft zároveň uvedl, že umělá inteligence nyní umí chytit 6 z 10 chyb. 

Využitelnost v dalších odvětvích

Commit Assistant od Ubisoftu je rozhodně zajímavou myšlenkou, kterou lze v budoucnostu stoprocentně replikovat do dalších druhů softwarových produktů (nejen v herním průmyslu). Projekt na pomoc game developerům vznikl za pomoci Univerzity Concordia, která v blízké budoucnosti vydá akademickou studii blíže popisující metodologii fungování Commit Assistanta. Řekněme, že se dá s velkou jistotou předpovědět, že tato akademická práce bude sloužit jako pomyslný ‚manuál‘ pro další vývojáře na to, aby si vytvořili vlastní umělou inteligenci a začli těžit z výhod strojového učení.

Co je nutno říci, že to asi nevyužijete pokud jste malá softwarová firma nebo developer na volné noze. Za velkou část úspěchu Commit Assistanta mohou tuny kódu, který sloužil jako vstup do tohoto projektu. Na těchto datech měla umělá inteligence možnost trénovat a nalézt tam relevantní vzorce. To pak zapříčinilo takovou úspěšnost při predikci chyb.

Zdroj: Futurism

Komentáře

Nahoru