Ultra rychlá přeprava lidí Hyperloop se už pomalu začíná stavět, kapsle se bude pohybovat rychlostí až 1300 km/h

Příští měsíc by měla být zahájena stavba testovacího okruhu dopravního systému Hyperloop. Měla by to být uzavřená pneumaticky poháněná rychlodráha, kde se speciální kapsle budou pohybovat rychlostí až 1300 km/h.

V listopadu by měl být konečně položen základní kámen testovacího okruhu, kde se uskuteční jeden ze snů o budoucnosti dopravy Elona Muska. Osm kilometrů dlouhý okruh systému Hyperloop má stát 150 milionů dolarů, což je v přepočtu zhruba 3,675 miliardy korun.

Hyperloop je nízkotlaká trubice s dopravními kapslemi

Hyperloop je nízkotlaká trubice s dopravními kapslemi, které se v jednu chvíli pohybují po celé délce tubusu. Původní projekt počítal s tubusem s průměrem 2,3 metru. V tubusu má být tlak vzduchu šestkrát menší, než je tlak atmosféry na Marsu. Jedná se o 100 pascalů, což odpovídá tlaku vzduchu ve výšce 45 kilometrů nad mořem. Z provozních důvodu byl využit také nízkotlaký a ne vakuový systém se zcela odčerpaným vzduchem, který by si vyžádal vyšší náklady.  Pohyb kapslí budou zajišťovat lineární elektromotory na stěnách tubusu. Elektromotory by měly pokrývat jen zhruba jedno procento délky tunelu a pravidelně kapsle urychlovat.

Screenshot_10

A jak vlastně bude Hyperloop fungovat?

Lidé nebo auta se budou pohybovat jako náboj v hlavní elektromagnetické pušce. Dopravní kapsle dosáhne rychlosti kolem 1300 km/h. Toto však bude rychlost nákladních kapslí, lidé budou jezdit téměř pětkrát pomaleji, alespoň tedy v testovacím provozu.

o-HYPERLOOP-facebook

Zaměstnanci budou placeni formou akcií

Financování mají zajistit investice ze soukromých firem, jako je například Formation 8, Sherpa Ventures, Zhen Capital, David O. Sacks a mnoho dalších. Zaměstnanci, kteří se budou podílet na výstavbě okruhu, budou placeni formou akcií. Stavba se má začít stavět do dvou až tří týdnů a plánované dokončení je stanoveno za zhruba 32 měsíců. Stavba bude probíhat v Kalifornii na území plánovaného solárního městečka Quay Valley.

Hyperloop by měl vydržet zemětřesení i jiné povětrnostní vlivy

Systém je navržen tak, aby odolal zemětřesení a byl odolný vůči povětrnostním vlivům. Každý pylon, který trubku podpírá, má být schopen unést sedm kapslí s cestujícími. Firma také počítá s určitou energetickou soběstačností. Přebytky získané solární, větrné a kinetické energie přeměněné na elektrickou energii se mají vracet do sítě a přinášet další příjem.

Spotřebujeme méně energie, než vyrobíme. Elektřinu tak můžeme přeprodávat, tvrdí podle serveru Dezeen ředitel Gresta.

0812_Hyperloop_605http-www.capoliticalreview.com-wp-content-uploads-2014-12-hyperloop

Zdroj: Wired

Tým redaktorů magazínu Objevit.cz se skládá z poměrně mladých lidí, kteří psaní článků a pohybování se ve světě IT pokládají za svůj koníček, věnují se mu a tudíž mu i rozumí.

Komentáře

Nahoru