Umbrella Effect

Deštníkový efekt, je poměrně zajímavý jev. Dejte však pozor zastánci češtiny a národní obrozenci. V marketingu se většinou používá spíše anglický tvar umbrella effect.

Je to účinek, kterým zastřešující značka (umbrella brand) působí na produkty a značky, které zastřešuje (schovává pod deštníkem). Díky umbrella effectu se mohou nové produkty a značky dostat poměrně rychle do povědomí lidí (brand awareness).

To je však pouze jenom jeden z možných účinků. Dále může zastřešující značka přenášet na své „potomky“ různé vlastnosti, kterými se prezentuje. Může to být například image a hodnoty značky.

Hypotetický příklad, místo dalších definic

Pokud značka Nivea hypoteticky komunikuje rodinné hodnoty, tak se tyto atributy přenesou i na novou značku. Tedy pokud by Nivea přišla s novou značkou Nivea Massage, bude se patrně jednat o masážní krémy a emulze pro celou rodinu. Navíc cílová skupina již bude mít pocit, že s touto značkou přišla do styku: „Aha, to je Nivea, to znám.“ Jinými slovy, i naprosto novému produktu od počátku rychle poroste znalost značky – brand awareness.

Komentáře

Nahoru