Umělá inteligence, která vám to nandá v počítačových hrách
Přemýšleli jste někdy, zda by vás dokázala umělá inteligence porazit ve vaší oblíbené hře? Teď to můžete zjistit na vlastní kůži. Matthew Hausknecht a jeho kolegové z Texaské univerzity v Austinu oznámili, že vytvořili umělou inteligenci, která dokáže překonat nejvyšší skóre některých videoher od Atari.
AI ovladač byl vytvořen tak, že tým vytrénoval umělý nervový systém (digitální abstrakci toho, jak funguje lidský mozek) k tomu, aby hrál videohry od Atari a dosáhl v nich nejvyššího skóre.
Trénování se uskutečňovalo prostřednictvím tzv. evolučního algoritmu, který umožňuje cvičení skupin umělého nervového systému simulací evoluce. Systém, který dosáhne nejvyššího skóre ve hře, je zkopírován do nové skupiny a mírně pozměněn. Procesy probíhají tak dlouho, dokud jedna skupina umělého systému nezvládá zahrát nejvyšší skóre ve všech hrách.
AI ovladač se už učí i různé fígle
Po několika dnech tréninku se z ňoumy, který ani nevěděl, jak se hry hrají, stal hotový videoherní Rocky Balboa. Nyní AI ovladač dokáže excelovat v neuvěřitelných 61 hrách od Atari. Ačkoliv ještě v mnoha hrách nejvyššího skóre nedosáhl, jedná se jistě o úctyhodného soupeře. Podle Hausknechta se navíc systém v poslední době učí i některé chytré triky a praktiky. Jak válí třeba v Pinballu, se podívejte ve videu:
Komentáře