Upřímná reklama na Coca-Colu, kterou v televizi neuvidíte

Nová reklama na Coca-Colu se chlubí vším, co firma dělá proto, aby lidem pomohla konzumovat méně kalorií: „V naší nabídce více než 650 nápojů nabízíme nyní více než 180 s nízkým a nulovým obsahem kalorií,“ vysvětluje vypravěč. Reklama rovněž vysvětluje, jak vám jedna plechovka Coly dá 140 „šťastných“ kalorií, které můžete věnovat aktivitám jako tanec nebo smích. Na konci spotu je ještě malými písmeny poznamenáno, že „Spálené kalorie se mohou lišit.“

Ovšem úplně takhle to nefunguje. Mark Bittman, který se zabývá potravinami, píše:

„Tak profesionální. Tak geniální. Tak chytré. A tak klamné. Sedm procent našich kalorií pochází ze sody – je jejich největším zdrojem v naší stravě. A nejvíce škodlivým. Je dobře, že si to Coca-Cola uvědomuje a začíná se omlouvat. Ale všechny kalorie nejsou stejné – ty ze sody a dalších cukrem slazených nápojů jsou ve skutečnosti ještě horší než ty ostatní. Takže je na nás, abychom si uvědomili, že Coca-Cola vydělává peníze prodejem cukru – slazených nápojů. A dokonce i přesto, že se za to omlouvají, stále vydělávají.“

Upřímná verze Coca-Cola reklamy, kterou můžete v originálu zhlédnout na YouTube, jde ještě dále. Youtuber John Pemberton se na ní opravdu vyřádil. Video je stejné jako původní Coca-Cola reklama, ale komentář je změněný.

„I když jsme zredukovali kalorie, mohou nápoje stále ještě způsobit problémy s ledvinami, obezitu, metabolický syndrom, poškození buněk a zubů.
Ne všechny kalorie jsou stejné. A kalorie z Coca-Coly nemají žádnou výživovou hodnotu. Rozhodnete-li se žít zdravým životním stylem, neměli byste pít žádné z našich produktů.“

A abychom nezapomněli, Coca-Cola také neopomíná uvést, že dietní kola může vést k depresi a způsobit zvýšení tělesné hmotnosti. Coca-Cola samozřejmě není jediným důvodem tzv. epidemie obezity. Ale faktem zůstává, že vyrábí extrémně návykové produkty a za reklamy a marketing po desetiletí utrácí miliardy. Stačí zobrazit červeno bílou plechovku a i děti, které ještě neumí číst, přesně vědí, co je uvnitř.

A jaký má upřímná reklama dopad na vás? Nemůžete zapomenout na zkažené zuby a obezitu? Nebo si bez koly nedokážete představit život?

Zdroje: Jezebel, Collective Evolution

Komentáře

Nahoru