Uživatelé Windows 8 stejně nepoužívají metro aplikace

Microsoft zřejmě stojí před dalším problémem. Kromě toho, že čísla o prodeji Windows 8 nejsou tolik vysoká, jak by si Microsoft přál, podle nové statistiky používají uživatelé Windows 8 aplikace s novým rozhraním jenom minimálně. Toto uživatelské rozhraní je však pro Microsoft klíčové i do budoucna. Tedy určitě aspoň po dobu, kdy se budeme pohybovat ve světě dotyku.

Společnost Soluto provedla statistiku, do níž se zapojilo zhruba 10 848 zařízení s Windows 8.

Jak často jsou metro aplikace používány?

Průměrný uživatel Windows 8 spustí metro aplikaci 1,52 krát denně. U uživatelů tabletů s Windows 8 je toto číslo poněkud vyšší: 2,71 krát za den. Lidé, kteří mají dotykovou obrazovku, spouští o 47% více metro aplikací než lidé se zařízením, které nepodporuje dotyk.

metro_number_chart

Kolikrát denně spustí průměrný uživatel Windows 8 metro aplikaci?

Abychom ale získali konečnou představu, tak 60% uživatelů bezdotykových počítačů spustí metro aplikaci méně než jednou denně. U tabletů je toto číslo 44%.

% uživatelů, kteří metro aplikaci spustí méně než 1x denně.

% uživatelů, kteří metro aplikaci spustí méně než 1x denně.

Nejvíce zkoušené metro aplikace

Je zajímavé podívat se na to, jaké aplikace používá 40% uživatelů notebooků a stolních počítačů a 56% uživatelů tabletů nejčastěji. Tady máte přehled top 20.

Druhý sloupec počítá % uživatelů, kteří tuto aplikaci spustili aspoň jednou. Sloupec třetí se dívá pouze na uživatele, kteří tuto aplikaci otevřeli nejméně jednou, a ukazuje, kolikrát týdně ji tito uživatelé průměrně spustili.

Název aplikace Vyzkoušeli nejméně 1x  Počet užití týdně
1 Windows Communications Apps (Microsoft) 85.83% 4.40
2 Windows Photos (Microsoft) 43.87% 1.59
3 Microsoft Reader (Microsoft) 27.11% 1.27
4 Microsoft Camera (Microsoft) 13.19% 0.61
5 Bing Weather (Microsoft) 8.50% 0.70
6 Zune Video (Microsoft) 8.20% 0.71
7 Zune Music (Microsoft) 8.07% 0.70
8 Netflix (Netflix) 7.69% 1.41
9 Bing Maps (Microsoft) 7.44% 0.41
10 SkyDrive (Microsoft) 7.26% 0.60
11 Bing News (Microsoft) 6.27% 0.61
12 Bing (Microsoft) 6.18% 0.71
13 Xbox LIVE Games (Microsoft) 5.59% 0.44
14 Google Search (Google) 3.75% 1.11
15 -Games App- (WildTangent Games) 3.39% 0.37
16 Shark Dash! (GAMELOFT SA) 3.30% 0.59
17 Microsoft Solitaire Collection (Microsoft) 3.17% 2.13
18 Amazon (Amazon.com) 3.12% 0.41
19 Acer Explorer (Acer Incorporated) 3.11% 0.34
20 Bing Sports (Microsoft) 2.77% 0.52

Aplikace s číslem 1 „Windows Communication Apps“ je ve skutečnosti box aplikací, který obsahuje aplikace: Mail, Lidé, Zprávy a Kalendář. Údaj 4,4 použití týdně v tabulce se pak odráží od souhrnného využití všech těchto 4 aplikací.

Nejpoutavější metro aplikace

Data se stanou opravdu zajímavými, když prozkoumáte nejoblíbenější metro aplikace. Autoři výzkumu do této části zahrnuli aplikace s významnou uživatelskou základnou a zaměřili se na to, jak často je lidé používají. Podle všeho je tedy žebříček nejpoutavějších aplikací následující:

Název aplikace Počet užití týdně
1 Yahoo! Mail (Yahoo) 26.91
2 Social Jogger (Cyberlink) 25.98
3 Social Networks (Cyberlink) 21.19
4 Lync MX (Microsoft) 9.98
5 Windows Communications Apps (Microsoft) 4.40
6 to-dos (gindasoft) 3.21
7 Microsoft Solitaire Collection (Microsoft) 2.13
8 Spider Solitaire HD (Bernardo Zamora) 2.11
9 Solitaire HD (Bernardo Zamora) 1.87
10 iHeartRadio (Clear Channel Management Services) 1.68
11 Windows Photos (Microsoft) 1.59
12 JewelFever (Sprakelsoft UG) 1.55
13 IM (SHAPE GmbH) 1.54
14 Microsoft Mahjong (Microsoft) 1.45
15 iStunt2 (Miniclip SA) 1.43

Žebříček ukazuje, že uživatelé milují Yahoo! Mail a zároveň se zřejmě nebrání ani metro rozhraní. Pozice s číslem dva a tři obsadily dvě aplikace, které by se daly nazvat rozbočovači pro uživatele sociálních sítí. Nabízí například přístup na Facebook a Twitter. Seznam aplikací používaných v průměru více než jednou denně zakončil komunikační program Lync.

Při pohledu na tento seznam je jasné, jaké typy aplikací s rozhraním metro u uživatelů dominují. Email, sociální sítě, komunikace a hry. Vlastně trendy dnešní doby.

 Yahoo! Mail

Protože se Yahoo! Mail stal nejpopulárnější metro aplikací, zaměřili se na ni autoři výzkumu ještě o něco více a analyzoval ji samostatně. Výsledky jsou velmi zajímavé. Na všech zařízeních (desktop, notebook, notebook s dotykovou obrazovkou a tablet) je Yahoo! Mail nejpoutavější metro aplikací. Nejoblíbenější je však na desktopech.

Průměrný počet užití Yahoo! Mail za týden.

Průměrný počet užití Yahoo! Mail za týden.

Zajímavé je, že aplikace Microsoftu Mail podporuje Yahoo! email také, ale lidé, kteří si nainstalovali speciální Yahoo! Mail aplikaci se mnohem více spoléhají na ni. Aplikace Microsoftu je totiž složitější a je těžší přidat do ní svůj Yahoo! mailový účet.

Závěr

Je obtížné vyvodit konkrétní závěr. Většina lidí se shoduje na tom, že Windows 7 je dobrý operační systém a není tak jediný důvod proč by byl nutný přechod na Windows 8. Microsoft se zřejmě prostě chtěl vyrovnat iOS (a být ještě lepší), ale změnil tím i postoj svých uživatelů, kteří chtěli Windows zachovat tak, jak byly.

Na druhou stranu inovace je nezbytná. Microsoft inovovat musel a čas ukáže, jestli byla tahle jejich velká sázka dobrá nebo špatná.

Můžeme však ještě čekat, co nám přinese Windows Blue.

Komentáře

Nahoru