V brněnské kavárně nechtějí Romy, proto mají rezervaci na všech stolech… Ale…

Žijeme ve svobodné zemi, kde si soukromník může vybrat, koho obslouží a koho ne. Nicméně musí počítat s tím, že se takový přístup nebude každému líbit. A najdou se i tací, kteří na takové chování budou upozorňovat.

A když se to dá dohromady se sociální sítí a záplavou lidí s různorodou povahou, může to vyvolat vlnu diskuze. Jeden příspěvek na Facebooku dokázal vyvolat dlouhou, místy až zábavnou diskuzi.

obrazek1

Příspěvek na HateFree Culture vyvolal vášnivou diskuzi

Kavárna samozřejmě zareagovala

Kavárna však nezůstala v ústraní a na příspěvek reagovala. Pod vyjádřením kavárny se opět rozproudila emotivní diskuze. Avšak ze slov kavárny plyne, že si majitel kavárnu otevřel, ale nějak se mu nelíbí, že mu tam chodí lidé. Ne nadarmo se říká, že někdy je mlčeti zlato. A v tomto případě by bylo vhodnější, kdyby kavárna ve vhodný čas mlčela.

obrazek2

Odpověď brněnské kavárny

Třetí pokračování dramatu

A kavárna nezůstala dlouho ticho a objevilo se třetí pokračování možná nekonečného příběhu. Příspěvek opět vyvolal vášnivou diskuzi.

„Myslím si, že mohu reagovat na text slečny Němcové, ale nestojí nám za ztrátu našeho času,“ to uvedla kavárna ve svém příspěvku.

Jelikož se objevil další příspěvek ze strany kavárny, nejspíš si protiřečí a asi jim paní Němcová za tu ztrátu času stojí.

obrazek3

Další příspěvek od kavárny

Jste nepřizpůsobiví? Nemůžete do brněnské kavárny!

Neumíte se přizpůsobit? Jste jiní než ostatní? Potom nejspíše do kavárny vstoupit nemůžete. Z výše uvedené diskuze plyne, že majitel si kavárnu neměl v Brně ani otvírat, pokud plánuje lidi odrazovat tímto chováním.

Každá mince má dvě strany, a proto se snažím pochopit jak provozovatele kavárny, tak i diskutující a odpůrce chování kavárny. Samozřejmě, někteří Romové mohou být problém, nicméně bílí jsou na tom úplně stejně. Házet lidi do pytle podle barvy pleti je neetické a nemorální chování, jemuž by se provozovatelé podniků měli vyhnout. Měli by se řídit heslem: „Náš zákazník, náš pán.“

Ale na druhou stranu soukromník si může sám rozhodnout, koho obslouží a koho ne, i když je to pro některé lidi nepřijatelné. Takový člověk musí počítat s tím, že se objeví zákazníci, jimž se to rozhodně líbit nebude a budou na to upozorňovat. A ještě jednou zopakuji, že každá mince má dvě strany.

Zdroj: Kavárna Chat Noir / HateFree Culture

Stále ještě mladý a (snad i) krásný psavec píšící na svém blogu Krcmic.cz. Pracoval pro společnosti T-Mobile, SaveMax, Telefonica O2, Brunswick Estates, Accenture, euroAWK a Socialbakers. Založil portál Pravdu.cz. V současnosti vlastní tento web. A pracuje na tom, aby z Objevit.cz udělal další uznávaný a navštěvovaný portál.

Komentáře

Nahoru