VAROVÁNÍ POLICIE: Nepoužívejte nové reakce na sociální síti Facebook!

Sociální síť Facebook v únoru představila nové Facebook Reactions (Facebook Reakce), kterými mohou uživatelé vyjádřit vztek, lítost, úžas, pobavení či zalíbení. Nicméně belgická policie nyní varuje uživatele největší sociální sítě před těmito reakcemi, protože údajně představují riziko pro soukromí.

Právě prostřednictvím reakcí, které vyjadřují vaše pocity, si Facebook shromažďuje více informací o vás samotných. Buduje si tak podrobnější osobní profil. Informace poté využije k poskytování úzce cílených reklam. Belgická policie se tak snaží naznačit, že se jedná o pečlivě řízené kampaně, protože když uživatel vyjádří svou myšlenku reakcí, algoritmy běžící na pozadí jsou účinnější.

social-media-1233873_1280

Použitím nových reakcí ohrožujete své soukromí.

„Facebook se snaží posbírat o vás co nejvíce informací. V únoru to opět potvrdil,“ začíná zpráva zveřejněná na oficiálním webu belgické policie.

Podle slov belgické polici je sociální síť Marka Zuckerberga marketingový šampion, protože prostřednictvím nových reakcí má k dispozici podrobnější informace o uživatelích.

„Výběr silných emocí umožňuje zefektivnění algoritmů, které běží na pozadí. Pouhým kliknutím poskytnete sociální síti informace o tom, co vás rozveselí,“ dodávají policisté.

A následně vám sociální síť vystaví reklamu na míru. Přece jen, produkty se lépe prodávají spotřebitelům, o kterých víte, co si zrovna myslí a jak se cítí.

Zdroj / Foto: Beta News

Komentáře

Nahoru