Ve 29 letech dala výpověď, založila firmu a dnes vydělává 55 tisíc dolarů měsíčně

S příchodem nového roku si spousta lidí dává novoroční předsevzetí. Nicméně ta upadají už v polovině ledna v zapomnění. Pokud jste byli v loňském roce nespokojení se svou prací a nejraději byste s ní sekli, možná vás bude příběh dnes už úspěšné slečny inspirovat. Natasa dala ve svých 29 letech výpověď a nevěděla, co dál. O čtyři roky později jí firma vydělává 55 tisíc dolarů měsíčně.

Říká se, že člověk neuspěje, dokud neselže. Každé selhání skrývá něco nového. Tímto heslem se řídila Natasa Lekic, která v roce 2011 dala výpověď v newyorském knižním vydavatelství, kde pracovala jako editorka textů. Chtěla si našetřit nějaké peníze, ale z platu, který tvořil celkem 50 tisíc ročně, to šlo těžko. Jakmile dala výpověď, začala budovat vlastní firmu.

natasa-lekic

Natasa Lekic

Začátky jsou těžké v každém oboru podnikání. Natasa se chtěla posunout na vyšší úroveň. Velice jí pomohl její přítel, který pracuje na burze s akciemi. Když se mu dařilo, dokázal několik měsíců financovat celou domácnost sám.

A čemu se chtěla Natasa věnovat?

Natasa začala hledat, čemu by se chtěla věnovat. Nejprve chodila na pohovory, kde jí společnosti naslibovaly modré z nebe. Před podpisem pracovní smlouvy si Natasa uvědomila, že chce dělat zcela něco jiného. Založila první společnost v dětském zábavním průmyslu, neboť děti milovala. Její první firma se zabývala produkcí dětských písniček a propagací dětských aktivit. Úspěch se ale nedostavil.

Natasa se rozhodla podnikatelský život hodit za hlavu a začala si hledat zaměstnání. V roce 2013 na tom nebyla finančně dobře. Ačkoliv s přítelem neměli dluhy, Natasa potřebovala vydělávat alespoň 2,5 tisíce dolarů za měsíc.

Z dětského průmyslu opět putovala do své oblasti, respektive do editorství. Myslela si, že vydavatelství a marketing je budoucnost. Nevěděla nic o marketingu, zato věděla všechno o editorství. Natasa začala hledat autory na volné noze, kteří potřebovali člověka na úpravu textů. Uvědomovala si, že editorů jsou stovky, ne-li tisíce. Nicméně, ne všichni mají bohaté pracovní zkušenosti.

natasa&nikhil_india

Natasa se svým přítelem.

Natasa založila druhou firmu, která měla spojovat zkušené editory se zkušenými autory. Založila projekt NY Book Editors a vydala se na několik schůzek s úspěšnými editory, kteří již pracovali na mnoha významných knihách, respektive bestsellerech. Natasa si myslela, že se jí editoři po představení jejího projektu vysmějí do tváře. K jejímu překvapení většina z nich nabídku přijala. Pro editora to znamenalo pouze to, že se mu v mailové schránce budou objevovat nové pracovní nabídky.

Projekt NY Book Editors je úspěšný

Projekt funguje tak, že když chce potenciální spisovatel oslovit se svým projektem váženého editora, může to udělat. Samotný editor se rozhodne, zda chce nabídku přijat či nikoliv. NY Book Editors neustále rostl a Natasa se zabývala pouze tím, jak ze začátečního podnikatelského plánu udělat úspěšný projekt. Klienti se začali hrnout.

Natasa prozradila, že editace jedné knihy může autora vyjít od jednoho tisíce do sedmi tisíc dolarů. Záleží na délce knihy a typu úprav. Její měsíční příjem v roce 2015 dosahoval hranice 55 tisíc dolarů. Ne všechno putovalo do její kapsy, ale i tak vydělala za poslední rok mnohem více než v původním zaměstnání. Pracuje 40 hodin týdně a svou práci miluje.

Natasa má na starosti komunikaci s klienty, marketing, propagaci, affiliate partnerství a hledání nových editorů. Nyní je šťastnější, sama sebou a sebevědomější.

„Můžu jít do restaurace, aniž bych si počítala účet předem,“ řekla Natasa. „Nejlepší rada, kterou mohu dát každému, kdo chce začít s podnikáním, je přestat myslet na sebe. Myslete na osoby, kterým chcete pomoci, ať už je to autor, majitel psa či student. Udělejte si čas, abyste skutečně pochopili jejich problémy, a potom je řešte.“

Zdroj / Foto: Business Insider, Nathanbransford

Komentáře

Nahoru