Věděli jste, že Google umí předpovídat budoucnost?

Navštívili jste někdy věštkyni? Většina z nás tyhle kouzelné babičky s křišťálovou koulí zná jen z pohádek. Popravdě řečeno skutečné věštkyně často žádnou kouli nemají. Zato Google jednu vlastní a poví vám, co vás v životě čeká. Stačí se jen zeptat.

Je sice pravda, že vygooglit se dá téměř cokoliv, ale nenechte se oklamat. Google vám vážně neprozradí, zda vás čeká budoucnost v záři reflektorů. Jde jen o kampaň v souvislosti s uprchlíky, kterou ani nemá na svědomí Google, ale než vám prozradíme více, doporučujeme si to vyzkoušet.

google_fortunetelling

Zamiřte na betagoogle.com a napište do vyhledávače otázku, na niž byste chtěli znát odpověď. Je možné, že vám stránka mezitím bude našeptávat a jakmile začnete psát, dopíše za vás dotaz „Where can I find a safe place?“. I kdyby se vám přece jen podařilo dopsat vlastní otázku a vygooglit ji, dostanete následující odpověď:

„SAMOZŘEJMĚ ŽE NEUMÍME PŘEDPOVĚDĚT VAŠI BUDOUCNOST!
Ale 60 milionů uprchlíků se každý den ptá, zda vůbec nějakou budoucnost mají. Tak jsme použili falešnou Google stránku, abychom upoutali vaši pozornost, protože se očividně zajímáte o vlastní budoucnost. Prosím věnujte chvíli přemýšlení o jejich budoucnosti.“

V pravé části stránky v obrázku věštecké koule přitom roste počet uprchlíků, kteří přibývají, zatímco vy jste chtěli vědět, kolik budete mít jednoho dne dětí a zda někdy vyhrajete sportku…

google_fortuneteller

O webové stránce se začalo mluvit během včerejška, dnes už se ovšem Google oficiálně vyjádřil, že s kampaní nemá nic společného. A skutečně. Po vyhledání domény přes Who is jsme zjistili, že byla registrována začátkem září v Nizozemí. Stojí za ní kreativní komunikační agentura BrainMedia.

Přestože někteří uživatelé hlásí, že mají stránku zablokovanou jako malware, byla vytvořena čistě proto, aby nás přiměla darovat peníze na pomoc uprchlíkům. Vzhledem k tomu, že se stránka tváří jako web Googlu a používá i jeho oficiální logo, pravděpodobně ještě uvidíme, co na to společnost řekne.

„Kampaň je celosvětově hodně úspěšná, je to úžasné. Jsme šťastní, že lidi tento problém zajímá a sdílí ho dál,“ popsal nadšený vlastník BrainMedia, Jort Boot.

Komentáře

Nahoru