Víc prostoru k vyjádření. Twitter zdvojnásobí limit počtu znaků na zprávu

Pro globální sociální síť Twitter jsou charakteristické krátké a rychlé zprávy ve formě takzvaných tweetů. Vymyslet úderný tweet a vejít se přitom do povolených 140 znaků, není vždy zrovna snadné. Toho už si všimla i sama společnosti, a proto se rozhodla začít testovat zprávy s dvojnásobkem dosavadního limitu. Možnost vyzkoušet si tuto novinku dostala zatím jen úzká sorta lidí, postupně by se testování mělo rozšířit i na další skupiny uživatelů.

Twitter

Zprávu veřejnosti sdělila produktová manažerka Twitteru Aliza Rosen prostřednictvím firemního blogu. V článku jako jeden z hlavních důvodů popisuje rozdílné vyjadřování v jednotlivých jazycích. Zatímco většina tweetů v japonštině obsahuje podle průzkumů 15 znaků, v angličtině je průměrný počet znaků 34. Důvodem je jiná schopnost vyjádření, japonské znaky totiž dokážou sdělit mnohem větší množství informací než třeba anglický, francouzský nebo španělský jazyk. Zdvojnásobení počtu znaků by tak mělo platit pro všechny jazyky kromě zmíněné japonštiny, čínštiny a korejštiny.

„Twitter je o stručnosti. To je to, co z něj dělá tak skvělý způsob, jak lze vidět, co se děje. Tweety se stávají informacemi nebo myšlenkami, na kterých záleží. To je něco, co nikdy nezměníme,“ píše produktová manažerka Aliza Rosen na blogu.

Pro vyjádření myšlenky už nebude nutné odmazávat slova nebo se vyhýbat vkládání odkazů. Testování zatím probíhá pouze v omezené skupině uživatelů, než se firma na základě získaných dat a zpětné vazby rozhodne, zda se z experimentu stane oficiální upgrade pro všechny uživatele, kteří používají latinské písmo (hláskové). Limit by se tak zvýšil poprvé od roku 2006, kdy byla sociální síť založena. Vynalézaví weboví kodéři však už přišli na způsoby, jak dosavadní limit „hacknout“. Svými návody, jak navýšit počet znaků na dvojnásobek, teď zaplavují internet.

Více než rovné příležitosti k vyjádření smysluplné myšlenky by hlavním důvodem pro zvýšení limitu mohla být snaha zatraktivnit tweetování a přivést do aplikace nové uživatele. Twitter je totiž dlouhodobě ztrátový. Už v loňském roce musela firma propustit 9 % zaměstnanců, což je asi 350 lidí. Po zavedení nočního módu v aplikaci pro mobilní zařízení a avizování stejné funkce také pro desktop, by prodloužení tweetů mohlo být jen dalším pokusem, jak ztráty společnosti snížit.

Zdroj text/foto: blog.twitter.com, huffpost.com

Svůj život momentálně dělí mezi studium médií a andragogiky, drobnější copywriterské projekty a stáže. Po gymnáziu vedly její kroky na univerzitu, do regionální redakce novin a reklamní agentury, kde postupně získala cenné zkušenosti z oblasti žurnalistiky a reklamy, kterých si dodnes velmi váží. Ve volném čase se věnuje koordinaci festivalů po stránce PR. Skutečný odpočinek jí přináší vyčerpávající sport, dobrá kniha nebo kvalitní film.

Komentáře

Nahoru